گریه نوزادان را ترجمه کنید!

تشخیص علت گریه نوزاد با موبایل

بدون شک تجربه مادر و پدر شدن آن هم برای اولین بار شیرینی‌های خاص خود را دارد، اما آسان نیست و والدین مدام با پرسش‌های متعددی مواجه‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۶۸۳۱
تشخیص علت گریه نوزاد با موبایل

یکی از همین پرسش‌ها علت گریه کردن نوزاد است. شاید برایتان جالب باشد بدانید تیمی از محققان، اپلیکیشنی طراحی کرده‌اند که در تشخیص علت گریه نوزادان بسیار شگفت‌انگیز عمل می‌کند. اپلیکیشن Cry Translator یا همان مترجم گریه نوزاد در دانشگاه ملی تایوان طراحی شده و طی سال‌های اخیر با استقبال بسیاری از مادران جوان در سراسر دنیا قرا گرفته است و هم دارندگان تلفن‌های همراه با سیستم اندروید و هم آیفون‌دارها می‌توانند این اپلیکیشن کاربردی را نصب و از آن استفاده کنند.

مهندس سامان گلناری، کارشناس IT درباره عملکرد مترجم گریه نوزاد میگوید: این اپلیکیشن میتواند چهار الگوی مختلف صدای گریه نوزاد را از طریق مقایسه آن با یک پایگاه بزرگ دادهها تشخیص دهد. برای کار با این اپلیکیشن ابتدا از شما خواسته میشود صدای ضبط شده گریه کودک خود را که باید ده ثانیه باشد، آپلود کنید. سپس این اپلیکیشن با الگوریتم اختصاصی این صدا را تجزیه و تحلیل کرده و بعد از حدود 15ثانیه علت گریه نوزاد مشخص و به گوشی کاربر فرستاده میشود.

این اپلیکیشن میتواند گریه نوزاد را در وضعیتهای مختلف گرسنگی، تعویض پوشک، خواب و درد تشخیص دهد.

براساس اعلام یکی از محققان ارشد این برنامه، این اپلیکیشن میتواند در 92 درصد موارد علت گریه نوزادان زیر یک ماه را درست تشخیص دهد. همچنین دقت تشخیص درست آن برای کودکان زیر دو ماه 85 درصد و برای کودکان زیر چهار ماه 77 درصد است. البته با بزرگ شدن نوزاد میزان دقت این اپلیکیشن پایین میآید اما محققان معتقدند امکان تشخیص علت گریه کودکان زیر شش ماه باز هم با دقت بالای 60درصد امکان پذیر است. در این بین یادمان باشد والدین با افزایش مدت زمان سپری کردن وقت با کودکانشان و افزایش علم و تجربه، نیازهای آنها را راحتتر متوجه خواهند شد. اما به گفته مهندس گلناری همچنان این اپلیکیشن به والدین تازه کار کمک زیادی میکند.

پریسا اصولی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها