وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در فاز دوم شبکه ملی اطلاعات به موبایل‌ها توجه شده است، اعلام کرد: «ما معتقدیم باید همه خدمات را به موبایل بیاوریم.»
کد خبر: ۹۹۸۷۷۴
ما معتقدیم باید همه خدمات را به موبایل بیاوریم

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از زومیت،‌ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به اینکه در فاز دوم شبکه ملی اطلاعات به دستگاه‌های موبایل توجه ویژه‌ای شده است، اعلام کرد که معتقد است باید همه خدمات به موبایل آورده شود.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه‌های رایتل گفت: «سه سال و نیم گذشته افرادی پیشنهاد می‌دادند که رایتل به خاطر در اختیار نداشتن سهم خوب از بازار باید تعطیل شود که ما مقاومت کردیم. وزارت ارتباطات، کارکنان رایتل و وزارت کار مصمم شدند که رایتل پیشرفت کند و قوت بگیرد. امروز باید گفت رایتل در مسیر اصلی خود افتاده است و پروژه‌های زیادی را راه‌اندازی کرد.»

واعظی با اشاره به پروژه‌هایی که رایتل افتتاح کرد، افزود:‌ «یکی از این پروژه‌های خوب، مرکز امنیت رایتل است که باید ما در مباحث شبکه‌ای به آن دقت کنیم. بیشتر پروژه‌های افتتاح‌شده موجب تقویت شبکه ملی اطلاعات می‌شود و بیشتر اپراتورها در این راه گام برداشته‌اند. راه‌اندازی CDN، توجه به تولید محتوا و قرارداد اپراتورهای مجازی از بهترین پروژه‌های این اپراتور است.»

وزیر ارتباطات بیان کرد: «من متأسفانه باید بگویم ما مدت زیادی است از اپراتورها خواسته‌ایم که با اپراتورهای مجازی همکاری کنند که به جز رایتل کسی این کار را انجام نداده است. این اهمیت ندادن به اپراتورهای مجازی به خاطر این است که ما فرهنگ انحصار خواهی داریم. باید از رایتل به خاطر عقد ۵ قرارداد با اپراتورهای مجازی تشکر کنم.»

واعظی با اشاره به نقش سرویس‌های ابری در دنیا گفت: «سرویس‌های ابری باید حتماً راه‌اندازی شود و سریعاً در کشور رشد داشته باشد. البته استفاده نکردن از سرویس‌های ابری به دلیل فرهنگی است که در جامعه‌ ما وجود دارد و اشتباه است. ما دوست داریم که همه چیز نزد خودمان باشد و ذخیره شود که این فرهنگ استفاده از سرویس‌های ابری را کاهش داده است».

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد افزایش استفاده از موبایل در کشور گفت: «ما اعتقاد داریم که باید همه‌ خدمات را به موبایل بیاوریم. در افتتاح فاز دوم شبکه‌ ملی اطلاعات به آورده شدن همه امکانات به دستگاه‌های موبایل توجه کرده‌ایم. به همین دلیل موازی با دولت الکترونیک، دولت همراه را راه‌اندازی خواهیم کرد. از اپراتورهای همراه می‌خواهم به موبایل نگاه همه‌جانبه داشته باشند و در این راه بکوشند. امروزه در دنیا اینترنت اشیاء و ارتباط بین ابزارهای مختلف در حال اجرا است و ما نیز نباید از این حرکت جا بمانیم.»

واعظی اعلام کرد: «ما فارغ‌التحصیلان زیادی در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات داریم که پتانسیل خوبی در زمینه ICT به وجود آورده‌اند. باید به آن‌ها بها و اهمیت دهیم و از این پتانسیل در کشور استفاده کنیم. باید نگاه به ICT در جامعه، دولت و مجلس تغییر کند و از کسب‌وکارهای اینترنتی موفق به وجود آمده استقبال کنیم تا این شرکت‌ها گسترش پیدا کنند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها