ولی حالا با آمدن تلفن‌های هوشمندی که لنزهایی باکیفیت بالا دارند و نیز ابزارهای ادیت عکسی چون اینستاگرایکی از خوبی‌ها و البته بدی‌های شبکه‌های اجتماعی، همه‌گیر شدن برخی تخصص‌هاست.
کد خبر: ۸۳۲۸۳۳
3 توصیه اساسی عکاسی با تلفن همراه

مثلا تا پیش از این هر کسی که بهره‌ای از هنر عکاسی داشت و البته دوربین مجهز و خوب می‌توانست مدعی شود که عکاس استم، هر کسی می‌تواند از هر منظره دلخواهی عکس بگیرد، آن را ادیت و منتشر کند و همانند یک هنرمند واقعی خوش بدرخشد.

دوره، دوره مبتدی‌هایی است که با ابزارهای مختلف سعی دارند حرفه‌ای جلوه کنند والحق والانصاف که برخی از آنها حرفه‌ای هم هستند.

از آنجا که مخاطب این نوشته هم اکثرا افراد عادی یا به تعبیر خودمان، آماتور هستند تصمیم داریم اصول اساسی را برای عکاسی با موبایل به شما آموزش دهیم.

اصولی که وقتی سفرهای مختلفی به گوشه و کنار شهر یا کشور یا حتی جهان دارید به دردتان خواهد خورد.

اولین توصیه را با شعری از سهراب سپهری آغاز می‌کنیم. او که گفت چشم‌ها را باید شست. همین شعر سهراب توصیه اول ماست.

لنز دوربین خود را پاک کنید. تلفن‌های هوشمند به دلیل کارکرد بالایی که دارند، بسرعت کثیف می‌شوند و این کثیفی می‌تواند تاثیر زیادی روی کیفیت عکس شما داشته باشد.

صد البته که پس از تمیز کردن لنز، نمایشگر را هم تمیز کنید که بتوانید قضاوت درستی راجع به عکس خود داشته باشید.

برای تمیز کردن لنز هم می‌توانید از دستمال کاغذی معمولی استفاده کنید و هم اگر قدری بخواهید حرفه‌ای و مطابق اصول این کار را انجام دهید از اسپری‌های مخصوصی که در بازار هست بهره ببرید.

دومین توصیه ما برای عکاسی از پدیده‌های طبیعی یا تاریخی با تلفن همراه، استفاده نکردن از زوم است.

زوم‌های تلفن‌های همراه، از نوع دیجیتال هستند و هر قدر که شما بخواهید تصویر دورتر را به شکل بهتری بگیرید، به شکل متناقضی کیفیت عکس شما را پایین می‌آورند.

بنابراین سعی کنید که بدون زوم عکس بگیرید. نهایتا می‌توانید آن عکس را بعدا کراپ کنید (برش بدهید) یا اگر خیلی لازم بود، بعدا روی نقطه خاصی زوم کنید که در این شرایط حداقل کیفیت عکس اصلی‌تان حفظ خواهد شد.

سومین و آخرین توصیه ما در این هفته، استفاده درست از فوکوس است. نقطه فوکوس نقطه‌ای است که می‌خواهید تمرکز اصلی عکس روی آن باشد و در محصول نهایی به صورت شفافی دیده شود.

در اکثر گوشی‌های هوشمند شما می‌توانید با یکبار لمس کردن نقطه‌ای که می‌خواهید روی آن فوکوس کنید؛ به صورت دستی آن نقطه را انتخاب کنید، وگرنه معمولا این نقطه به صورت اتوماتیک انتخاب می‌شود. یادتان نرود معمولا فوکوس روی سوژه اصلی عکس است.

چمدان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها