وقتی می‌خواهیم خانه‌ای اجاره کنیم یا بخریم، به معیارهای مختلفی اهمیت می‌دهیم. چندساله بودن ساختمان، شکل آشپزخانه، هال، پذیرایی و اتاق خواب‌ها. از هرکدام به یک نحو ایراد می‌گیریم، به این راحتی خانه‌ای را در شأن خود نمی‌بینیم و آن خانه‌ها را دور از سلیقه خود می‌دانیم. غافل از این که اگر به راستی خوش ذوق و باسلیقه باشیم، می‌توانیم کوچک‌ترین و قدیمی‌ترین خانه‌ها را هم به شکلی زیبا تزئین کنیم و آن منزل را به محلی امن و روح‌پرور تبدیل کنیم. همه چیز دست خودمان است. کافی است دست از ایراد گرفتن برداریم و کمی به استعدادهای هنری درونمان مراجعه کنیم.
کد خبر: ۸۱۲۹۰۶
در های خانه را زیبا کنیم

درها بخش مهمی از خانه را تشکیل می‌دهند. وارد هر بخشی از خانه که می‌خواهی بشوی، ابتدا باید از یک در عبور کنی. وقتی در خانه نشسته‌ای، در هرسوی خودت دری را می‌بینی. از صبح تا شب بارها چشمت به این در و آن در می‌افتد و بی‌توجه از کنارش رد می‌شوی. حال نظرت چیست که دستی به سر و رویش بکشی و کمی خوشگلش کنی؟

طرح‌های زیادی هست که می‌توانید روی در پیاده کنید؛بخصوص برای تزئین اتاق کودک یا کلاس‌هایی که برای کودکان تشکیل می‌شود، می‌توانید تنوع فراوانی را وارد کارتان کنید. احتمالا تا به حال فکرتان به سمت این طرح‌های جالب و خاص نرفته بود، ولی مطمئنا از این لحظه با دیدن نمونه‌هایی که به شما معرفی می‌کنیم، ایده‌هایی جالب و خلاقانه در ذهنتان جرقه خواهد زد.

دختر سرخپوست: در را به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز درآورید. با پارچه سیاه رنگ، مثل یک چادرسیاه کهنه که دیگر به آن نیاز ندارید موهای دخترک را درست کنید و با میخ به دور وصل کنید. با مقواهای رنگی سربند رنگارنگ دختر به همراه پرهای روی سرش را درست کنید و در جای مناسب وصل کنید. اگر نمی‌خواهید آن در را باز کنید، موها و سربند را مانند عکس بزنید، اما اگر قصد بازوبسته کردن آن در را دارید موها و سربند را کمی بالاتر وصل کنید. چشم‌ها، بینی و لب خندان را بکشید یا با مقوا درآورید و بچسبانید. دختر سرخپوست بزودی به یکی از اعضای خانواده شما تبدیل خواهد شد.

جغد: طرحی زیبا و هوشمند برای در اتاق کودک. خطوط دور طرح را بکشید و سپس هر قسمت را به رنگی مناسب درآورید. اگر رنگ‌بندی مانند این عکس باشد، طرح به درد اتاق کودک می‌خورد. اما می‌توانید رنگ‌های سنگین‌تری انتخاب کنید و همین طرح را برای اتاق خودتان به کار ببرید.

آدم برفی: به این در نگاه کنید. با دیدن آن چه حسی به شما دست می‌دهد؟ تقریبا هرکس که آن را می‌بیند لبخند به چهره می‌آورد. یک آدم برفی شاد و خندان، در حالی که کلاهی شیک به سر گذاشته و شال گردنی رنگارنگ بسته در مقابل شما ایستاده است. می‌توانید ساعت‌ها روبه‌رویش بنشینید و با دیدنش تمام غم و غصه‌ها را به دست فراموشی بسپارید. این در برای اتاق کودکان بخصوص در فصل سرما بسیار مناسب است. در را به رنگ سفید درآورید. با مقوای سیاه‌رنگ بزرگ برای آدم برفی کلاه درست کنید و با مقواهای رنگی، کلاه را تزئین کنید. کلاه را با پونز روی دیوار بالای در وصل کنید. یک جفت چشم عروسکی درشت برای آدم برفی بچسبانید. سپس با رنگ، بینی و دهان را نقاشی کنید. با تکه پارچه‌ای مناسب شال گردن درست کنید و در قسمت گردن آدم برفی بچسبانید. پس از آن دکمه‌ها را بکشید و در پایان، برای زیباتر شدن کار یک جفت شاخه درخت را در جای دست‌ها نقاشی کنید تا آدم برفی خندانتان کامل شود.

جادوگر: کارتون جادوگر شهر اُز را به یاد دارید؟ دوروتی به همراه یک آدم آهنی، شیر و مترسک به سراغ جادوگر سبزرنگ و بدجنس سرزمینی رفت که همه چیزش به رنگ سبز بود و به همین دلیل آن جا را سرزمین زمرد هم می‌نامیدند. دوروتی توانست جادوگر را شکست دهد و حالا شما هم می‌توانید. کلاه مخروطی‌شکل و لبه‌دار جادوگر را با مقوا درست کنید و با کاغذ رنگی یا پارچه تیره رنگ رویش را بپوشانید.

دست‌ها را با مقوایی که به شکل استوانه درمی‌آورید درست کنید و برای درست کردن از مچ به پایین، می‌توانید از دستکش استفاده شده و بی‌مصرف آشپزخانه یا پزشکی استفاده کنید، اما آن را به رنگ سبز درآورید، داخلش را پر از پنبه، پارچه یا خرده کاغذ کنید و ناخن مصنوعی بلند برای آن بچسبانید تا بیشتر شبیه دست یک جادوگر شود. با پارچه سیاه، شنل خفاشی‌شکل آن را درست کنید. برای درست کردن پاها، جوراب نخی بلند را پر از پنبه یا پارچه کنید و آن را داخل یک جفت کفش از رده خارج کنید و به داخل کفش بچسبانید.

اجزای بدن جادوگر را به هم وصل کنید و او را سوار بر جارو کنید. این جادوگر توسط شما دستگیر شده و شما برای افتخار کردن به شجاعت و توانتان، آن را به در اتاق آویزان می‌کنید.

بادکنک: این طرح مناسب اتاق کودک و همچنین کلاس کودکان است. چند نخ کاموا یا روبان را از پایین به یکدیگر بچسبانید تا مانند نخ بادکنک‌ها شود. سپس تعدادی بادکنک رنگ و وارنگ کوچک را بادکنید و آنها را مانند عکس در کنار یکدیگر بچسبانید. در ظاهری فوق‌العاده به خود می‌گیرد. اگر این طرح را برای در کلاس بچه‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانید به تعداد بچه‌ها بادکنک بچسبانید و با ماژیک نام هر کودک را روی یک بادکنک بنویسید.

درخت: برای درست کردن این درخت، به تعدادی کارتون خالی نیاز دارید تا بتوانید از مقواهایش استفاده کنید. در را به رنگ آبی آسمانی درآورید و با مداد، طرحی اولیه از درخت روی آن بکشید؛ سپس مقواهای کارتون را تکه‌تکه و اندک نم کنید، آنها را بپیچانید و با چسب چوب روی در بچسبانید. مقوای خیس شده و پیچانده شده بافت تنه درخت را بخوبی نشان می‌دهد. شاخه‌ها و ریشه‌ها را نیز با ظرافت درست کنید و در جایشان قراردهید. برگ‌ها را با کاغذرنگی در انواع رنگ سبز برش درست کنید و روی ساقه‌ها بچسبانید. در پایان، علف‌های زیر درخت از جنس کاغذرنگی را در جای خود قرار دهید. درخت طرحی زیبا و سنگین، مناسب تمام اتاق‌هاست. شما می‌توانید برگ‌ها را همراه شکوفه‌ها قرار دهید، آنها را به رنگ‌های پاییزی درست کنید یا به جای برگ، با پنبه برف درست کنید و زمستان را یادآوری کنید. هر یک به شکلی زیبا خواهید شد.

پنگوئن: هرجا که حرف از درست کردن کاردستی و اشیای تزئینی باشد، جای پنگوئن‌ها محفوظ است. پنگوئن‌ها‌ از بانمک‌ترین موجودات دنیا هستند. پرنده‌ای بامزه که با مایل شدن به سمت چپ و راست تند می‌دود و خنده هر انسانی را درمی‌آورد. می‌توانید اتاق کودک‌تان را به شکل این حیوان جالب درآورید تا او همواره در آن جا حسی شاد و پرخنده داشته باشد. با کشیدن خط دور، قسمت سفید و سیاه بدن پنگوئن را از هم متمایز کنید و هر بخش را به رنگ خود درآورید. چشمان سیاه رنگ پنگوئن را هم بکشید. با مقوا یا کاغذرنگی قرمز و آبی کلاه را درست کنید و‌ روی سرش بچسبانید. با مقوا یا پارچه قرمزرنگ به سراغ شال گردن بروید سپس با مقوا یا کاغذ نارنجی رنگ نوک و پاها را درست کنید. حال به پنگوئن‌تان نگاهی بیندازید. این پرنده وجود شما را سراسر شادی و شعف می‌کند.

(چاردیواری-ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها