سیستم من به مادربورد Gigabyte 945PL-S3 مجهز است و سال 86 آن را خریده‌ام. دو سال پس از آن اطلاعات ذخیره شده در همه درایوهای هارددیسک بجز درایوی که ویندوز در آن نصب بود، خود به خود خالی شد.
کد خبر: ۸۰۷۰۱۸
پرسش و پاسخ: خذف خود‌به‌خودی اطلاعات از هارد‌دیسک

محمدعلی نعمت‌اللهی از بهمن‌آباد فارس: برخی فایل‌ها را ریکاوری کردم و بعد از مدتی دوباره همین اتفاق افتاد. حدس زدم شاید هارد اشکال دارد و هارد جدید گرفتم تا این‌که شش ماه پیش همین مساله در این هارد هم اتفاق افتاد. به نظر شما مشکل از کجاست؟

پاسخ کلیک: چنانچه پس از خالی شدن درایوهای هارد‌دیسک، رایانه بوت نمی‌شود و جداول پارتیشن نیز به‌هم ریخته و حتی شناسایی هارد‌دیسک با مشکل مواجه باشد، ممکن است مشکلی سخت‌افزاری بخصوص در رم دستگاه وجود داشته باشد. اما چنانچه درایوهای هارد‌دیسک شما به قوت خود باقی است (پارتیشن‌بندی به‌هم نمی‌ریزد) و فقط فایل‌های ذخیره شده در درایوهای دیگر بجز درایو ویندوز حذف شده و رایانه نیز بدرستی بوت می‌شود، به احتمال 99.9 درصد رایانه شما به یک ویروس آلوده می‌شود که چنین عملکردی دارد. البته ممکن است این بدافزار اطلاعات شما را به حالت پنهان سیستمی تغییر دهد، پیش از پاک‌سازی یا استفاده از نرم‌افزارهای ریکاوری مطمئن شوید حجم اشغال شده در درایوها نیز صفر شده است.

در صورتی‌که حالت اول رخ می‌دهد ‌باید به یکی از مراکز تعمیرات سخت‌افزار مراجعه کنید تا دستگاه شما عیب‌یابی شود و در صورت بروز حالت دوم نیز توصیه می‌کنیم یک آنتی‌ویروس قدرتمند روی ویندوز نصب کنید و همه اطلاعات ذخیره شده در هارد‌دیسک، حافظه‌های فلش و دیگر رسانه‌های ذخیره‌ساز خود را نیز یک بار اسکن کنید.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها