کارت گرافیکی برای بازی بر روی گرافیک 4K

غول جدید انویدیا برای پردازش گرافیکی 4K

شرکت انویدیا به معرفی کارت گرافیک جدیدی دست زده است که GTX 980 ti نام دارد و می‌تواند بازی‌های کامپیوتری را با کیفیت 4K به‌صورت کاملا روان اجرا کند و تنها 650 دلار قیمت دارد.
کد خبر: ۸۰۳۸۹۱
غول جدید انویدیا برای پردازش گرافیکی 4K

جام جم کلیک: بسیاری از ما دوران استفاده از کامپیوترهای دسکتاپ را پشت‌سر نهاده‌ایم و به کامپیوترهای از پیش‌ آماده و لپ‌تاپ‌ها خو گرفته‌ایم ولی امروزه بیشترین مصرف دسکتاپ به دست دو گروه از افراد است، نخست شرکت‌ها و سازمان‌ها و ادارات هستند که هنوز به استفاده گسترده از کامپیوترهای دسکتاپ دست می‌زنند و دسته دوم را نیز گیمرها تشکیل می‌دهند. دسته اول برای کاهش هزینه و نیازهای خود از دسکتاپ استفاده می‌کنند و دسته دوم برای امکان ارتقا دادن دستگاه.

در این میان یکی از نکاتی که برای هر گیمری بسیار مهم است، کارت گرافیکی دستگاه او به حساب می‌آید. امروزه داشتن یک کارت گرافیکی نیرومند با قیمتی معقول، کمی دشوار به نظر می‌رسد ولی شرکت انویدیا با آخرین محصول خود موفق شده است تا قیمت مناسبی را برای یک کارت گرافیکی بسیار نیرومند تعریف کند که مسلما کاربران فراوانی را به خود جذب خواهد کرد.

این کار گرافیکی، GTX 980 ti نام دارد و البته اشاره ما به قیمت مناسب آن، تنها در مقایسه با سایر محصولات این رده قابل تائید است زیرا قیمت 650 دلاری (بیش از دو میلیون و 200 هزار تومان) برای یک قطعه کامپیوتر برای بسیاری از ما بیش‌از حد بالا به نظر می‌رسد ولی برای یک کارت گرافیکی با امکان ارائه خروجی 4K، یک قیمت مطلوب خواهد بود.

این کارت گرافیکی از 2816 پردازش موازی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند جدیدترین بازی‌های کامپیوتری روز جهان را کیفیت خروجی تصویر برابر با 4K به اجرا دربیاورد. بنا به ادعای انویدیا، کارت GTX 980 ti نسبت به نسل قبلی خود یعنی GTX 980، به میزان 50 درصد سریع‌تر خواهد بود.

با توجه به عرضه این کارت گرافیکی، قیمت محصولات قدیمی‌تر انویدیا کاهش خواهد یافت و کارت‌های نیرومندی مانند GTx 960 و GTX 970 با کاهش چشمگیر قیمت به 200 دلار و 330 دلار خواهند رسید.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها