در دنیای امنیت اطلاعات، سختی کار تا زمانی است که ویروسی کشف نشده است. در واقع پس از آن، محققان و مهندسان امنیتی با بررسی ویروس‌های رایانه‌ای کشف شده معمولا در زمانی بسیار کوتاه می‌توانند آن را از بین ببرند.
کد خبر: ۷۹۸۹۵۲
بد‌افزار جدید، انتحاری عمل می‌کند

این کار مستلزم آن است که محققان امنیتی بتوانند بدافزار مورد نظر را بررسی کرده و اطلاعات لازم را از آن به‌دست آورند. با این حال بتازگی نوعی ویروس جدید رایانه‌ای کشف شده که به‌هیچ وجه امکان بررسی را به محققان امنیتی نمی‌دهد.

نحوه عملکرد این ویروس به شکلی است که به‌محض شناسایی از طرف نرم‌افزارهای امنیتی، خود را به‌طور کامل نابود می‌کند تا هیچ اطلاعاتی در اختیار سرویس‌های امنیتی قرار ندهد. این بد‌افزار که Rombertik نام دارد، از سوی شرکت امنیتی سیسکو شناسایی شده و علاوه بر این خاصیت انتحاری، نحوه عملکرد آن نیز به‌شدت باعث شگفتی محققان شده است.

Rombertik با پاک کردن اطلاعات ضروری موجود در حافظه رم ویندوز، باعث می‌شود سیستم‌عامل در یک حلقه بی‌نهایت راه‌اندازی قرار بگیرد تا خود بد‌افزار بدون هیچ دردسری به فعالیتش روی بایوس رایانه ادامه دهد. Rombertik با آلوده کردن سیستم، اطلاعاتی نظیر لاگین و اطلاعات شخصی از جمله پسوردها و کارت‌های بانکی را به دست‌ آورده و در صورت احساس خطر، خود را به‌طور کامل نابود می‌کند.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها