توسط رئیس مرکز تحقیقات مخابرات

استاندارد موبایل 5G تعریف شد

رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران گفت: سرعت بالا و متناسب با نوع سرویس از جمله خصوصیات 5G است و کاربران با اطمینان و در همه جا و همه وقت می‌توانند به اطلاعات و داده‌ها دسترسی داشته باشند.
کد خبر: ۷۸۷۸۱۱
استاندارد موبایل 5G تعریف شد

به گزارش جام جم کلیک: محمد خوانساری مطالعات اولیه در زمینه استاندارد نسل پنجم ارتباطی (5G) را انجام شده دانست و اظهار کرد: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم گام‌ها و برنامه‌های پژوهشی عملیاتی را در این حوزه تدوین و در اختیار مسئولان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه چنین کاری با استفاده از توان و ظرفیت‌های متخصصان و پژوهشگران داخلی و نقطه نظرات متخصصان خارجی صورت می‌گیرد، گفت: همایش 5G در خردادماه سال جاری برگزار می‌شود و در ضمن محققان متعهد و متخصص پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در خصوص ارزیابی این فناوری نوین و آینده پژوهی این حوزه، پروژه‌ای را انجام داده‌اند.

او با تأکید بر اینکه هنوز هیچ استاندارد و باند فرکانسی برای این نسل نهایی نشده است، گفت: نامگذاری نسل‌های تلفن همراه عموما به تغییر ماهیت بنیادی خدمت ارایه شده اشاره دارد.

سرعت بالا و متناسب با نوع سرویس از جمله خصوصیات 5G است و کاربران با اطمینان و در همه جا و همه وقت می‌توانند به اطلاعات و داده‌ها دسترسی داشته باشند.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها