دانشمندان یک گام دیگر به ساخت کامپیوتر بر روی الیاف زنده نزدیک شدند

ساخت کامپیوتر بر روی الیاف زنده

اختراع جدید دانشمندان ما را به آینده می‌برد

تبدیل اعضای بدن به کیت کامپیوتری

دانشمندان موفق شدند تا از فلزات مایع برای ساخت کیت‌های الکترونیکی فوق‌العاده ظریف و انعطاف‌پذیری استفاده کنند و می‌توانند بر روی هر سطحی به ساخت چیپ‌های الکترونیکی بپردازند.
کد خبر: ۷۸۶۰۱۰
تبدیل اعضای بدن به کیت کامپیوتری

جام جم کلیک: در اواخر قرن پیش و میانه‌های دهه نود میلادی بود که یک فیلم بسیار مشهور درباره غلبه هوش مصنوعی بر انسان منتشر شد، در این فیلم که ترمیناتور 2 نام داشت یک روبات پیشرفته از آینده فرستاده شده بود تا رهبر جبهه مقاومت انسان‌ها را در بچگی به‌قتل برساند. این روبات پیشرفته می‌توانست به‌صورت کامل به مایع تبدیل شود و به همین دلیل نیز خوره‌های فناوری آن را غیرمنطقی و غیرممکن می‌دانستند زیرا قرار بود تا مغز این روبات از جنس کیت‌های کامیپوتری باشد. حال به نظر می‌رسد که دانشمندان، ما را یک گام به کابوس‌های دوران بچگیمان و یا به‌عبارت صحیح‌تر یک گام به سوی آینده نزدیک‌تر کرده‌اند.

اختراع جدید دانشمندان به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک نوع خاص از فلز مایع، مدارهای الکترونیکی را تقریبا بر روی هر چیزی که بتوان به آن فکر کرد بسازند و این مایع پس از تبدیل شدن به وضعیت جامد نیز درهم نخواهد شکست و انعطاف‌پذیری خود را حفظ خواهد کرد.

به این ترتیب می‌توان حتی بر روی پارچه یا اعضای بدن نیز کیت‌های کامپیوتری را پیاده‌سازی کرد و شاید در آینده‌ای نزدیک، تلفن‌ همراه هوشمند شما به‌واسطه این اختراع بر روی دست شما چاپ شود. این اختراع ترکیبی از نانوذرات گالیوم و ایندیوم است که مانند جوهر رفتار می‌کند و درست به آسانی این‌که می‌توانید بر روی هر سطحی با جوهر چیزی بنویسید خواهید توانست تا با این ماده، به ساخت مدارهای الکترونیکی بپردازید. همچنین این ماده با کمک خود پوست بدن از بدن ما دربرابر ورود جریان برق جلوگیری می‌کند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها