بیل‌ گیتس اعلام کرد که هوش مصنوعی می‌تواند ماهیت هدفمندی در بشر را نابود کند و این امر می‌تواند برای نسل بشر بسیار خطرناک باشد و باید این امر را جدی گرفت.
کد خبر: ۷۶۴۸۹۴
بیل‌ گیتس هوش مصنوعی را برای بشر خطرناک دانست

جام جم کلیک: به‌نظر می‌رسد که به‌تازگی موج جدیدی از هشداردهی نسبت به آینده هوش مصنوعی به‌راه افتاده است که این‌بار برخلاف دفعات قبل در راس این موج افرادی قرار دارند که خود به‌شدت با این موضوع درگیر هستند. نخستین فردی که در این فرایند جدید نسبت به آینده بشر و هوش مصنوعی هشدار داد کسی نبود به‌جز دانشمند مشهور استفن هاوکینگ، در ادامه نیز یکی از بزرگ‌ترین نام‌های عرصه هوش مصنوعی یعنی الون ماسک درباره این سیستم‌ها به همگان هشدار داد.

البته این دونفر هشدار خود را مبنی بر قطع فرایند تحقیق و سخت هوش مصنوعی بیان نکردند بلکه معتقد بودند که باید این فرایند را کنترل نمود و حتی الون ماسک مبلغ چشمگیر 10 میلیون دلار را برای تحقیقات خیریه برای جلوگیری از اسیب‌رسانی هوش مصنوعی برای بشر اختصاص داد.

در ادامه این فرایند، مدیر ارشد سابق مایکروسافت یعنی بیل گیتس نیز نگرانی‌های خود را از پدیده هوش مصنوعی و تاثیر آن بر آینده بشریت اعلام کرد. بیل گیتس در یک مصاحبه مفصل اعلام کرد که با متوقف شدن فرایند کار و تحقیق بر روی هوش مصنوعی موافق نیست ولی رویکرد فعلی به این پدیده را برای آینده بشر خطرناک دانست. او در بخشی از سخنان خود اعلام کرد که کار به‌عنوان یک عامل ایجاد هویت و انگیزه است و به انسان حس هدفمندی و ارزشمند بودن را می‌دهد و درصورتی که کارهای خود را به هوش مصنوعی بسپاریم، این حس را از بشریت گرفته‌ایم که این امر به‌شدت بر روی ساختار روانی انسان‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها