آژانس حفاظت از داده‌های بلژیک، طی تحقیقاتی نشان داد که فیس‌بوک اطلاعاتی را که کاربران در مرورگر خود جست‌وجو می‌کنند، بدون آنکه کاربر در این شبکه اجتماعی وارد حساب خود شده باشد دنبال و جمع‌آوری می‌کند.
کد خبر: ۷۸۴۰۲۷
فیس‌بوک قانون اتحادیه اروپا را زیر پا گذاشت

به گزارش جام جم کلیک: جزئیات این گزارش نشان می‌دهد که کاربران چه وارد حساب خود در سایت فیس‌بوک شده باشند یا نه، این شبکه می‌تواند فعالیت‌های آن‌ها را در مرورگر به صورت پنهانی دنبال کند که این امر به معنای نقض قوانین حفظ حریم شخصی اروپا است.


بر اساس این گزارش که از سوی سایت خبری customstoday منتشر شده‌ است، حتی کاربرانی که حساب کاربری فیس بوک نیز نداشته باشند، در صورتیکه هر یک از وب‌سایت‌هایی را که از سوی دامنه فیس بوک میزبانی شده‌باشد بازدید کنند، از سوی این شبکه مورد تعقیب قرار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش این درحالی‌است که بسیاری از وب‌سایت‌ها از سوی فیس بوک میزبانی می‌شوند و البته برای ورود به آن‌ها هیچ نیازی به ساختن یا ورود به یک حساب کاربری فیس‌بوک نیست.

بر اساس قوانین حفظ حریم شخصی اروپا دسترسی و دنبال کردن اطلاعات شخصی کاربران بدون رضایت آن‌ها امری غیر قابل پذیرش است.

علاوه بر آن فیس‌بوک علایق و فعالیت‌های کاربران را از طریق دکمه «لایک» نیز پیگیری می‌کند، این امر به این معنا است که کاربر در هر وب‌سایتی حتی بیرون از فیس‌بوک مطلبی را «لایک» کند فیس بوک به عنوان میزبان می‌تواند فعالیت‌های وی را تحت نظر قرار دهد و البته از آن‌ها در ارائه تبلیغات به کاربران استفاده کند.

همچنین وب‌سایت فیس بوک در مورد پیدا کردن موقعیت جغرافیایی آن‌ها و همچنین انتخاب تبلیغاتی که روی صفحه نمایش داده‌می‌شود، هیچ اختیاری را به کاربران نمی‌دهد.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها