به ‌نظر می‌رسد که شبکه‌های اجتماعی روز به روز ناامن‌تر می‌شوند

فیس‌بوک اطلاعات همه کاربران را شنود می‌کند

مرکز امنیتی ICRI اعلام کرد که فیس‌بوک با نصب یک کوکی بر روی کامپیوترهای خانگی و دستگاه‌های همراه، اطلاعات تمامی کاربران خود در اروپا را شنود می‌کند.
کد خبر: ۷۸۳۴۳۴
فیس‌بوک اطلاعات همه کاربران را شنود می‌کند

جام جم کلیک: شبکه ‌اجتماعی فیس‌بوک به‌عنوان محبوب‌ترین شبکه ‌اجتماعی در سراسر جهان مطرح است ولی مسئولان این شرکت با استفاده از این محبوبیت به اقدام‌های بسیار نادرست و غیراخلاقی دست زده‌اند که بخشی از آن‌ها توسط سازمان‌های امنیتی دولتی و شرکت‌های امنیتی در سطوح مختلفی منتشر شده‌اند.

در آخرین رسوایی مربوط به فیس‌بوک، مرکز امنیتی ICRI اعلام کرده است که این شبکه ‌اجتماعی بدون توجه به اینکه صاحب حساب کاربری فیس‌بوک چه کسی و در چه مقامی است، اقدام به شنود اطلاعات او می‌کند و این امر می‌تواند برای امنیت کاربران به‌عنوان یک خطر بسیار عمده مطرح باشد.

بنا به این گزارش، فیس‌بوک با نصب یک کوکی بر روی سیستم کاربرانی که به این وب‌سایت وارد می‌شوند، اطلاعات کاربران را به‌صورت کامل شنود می‌کند. این فرایند شنود بدون توجه به هیچ‌گونه عامل تفکیک کننده‌ای صورت می‌پذیرد و بدون درنظر گرفتن محل زندگی، دین، شغل و سن فرد، تمامی افراد توسط فیس‌بوک شنود می‌شوند.

چندی پیش نیز یکی از اعضای امنیتی پارلمان اروپا در اظهار نظری گفته بود که برای حفظ امنیت خود در اینترنت بهتر است که از فیس‌بوک خارج شویم و این گزارش نیز عملا گفته او را تائید می‌کند. شایان ذکر است که فیس‌بوک پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن با فشارهای رسانه‌ای زیادی روبرو شد ولی پس از مدتی این فشارها فروکش کردند و دوباره میزان استقبال کاربران از این شبکه اجتماعی رو به افزایش گذاشت. به‌نظر نمی‌رسد که گزارش‌هایی از این دست موجب شود تا کاربرانی که شبانه‌روز خود را در این شبکه پشت سر می‌گذارند، از این محیط دل بکنند و این هشدارها تنها تعداد اندکی از کاربران را آگاه خواهد ساخت.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها