مراکز درمانی برای نگهداری بیماران صعب‌العلاج با امکان واگیر همانند ابولا شرایط ویژه‌ای دارند. پزشکان و پرستارانی که در این مراکز درمانی کار می کنند باید لباس‌هایی خاص بپوشند و نظارت‌هایی خاص نیز بر ورود و خروج وسایل از این مراکز انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۷۸۲۴۳۳
تبلت مخصوص مراکز درمانی ابولا

به گزارش جام جم کلیک: باتوجه به دلایل یادشده برقراری ارتباط توسط این افراد با عوامل بیرون از این مراکز درمانی بسیار سخت است. یکی از این مراکز که در سیرالئون قراردارد از شرایطی سخت برخوردار بوده و در آن پزشکان برای ارتباط با دیگران از کاغذ استفاده کرده و سپس به امحای آن‌ اقدام می‌کنند.

شرکت گوگل در راستای تسهیل روند کار در این مراکز، اقدام به تولید دستگاه‌های الکترونیکی مخصوص یک‌بار مصرف جهت استفاده در این مراکز درمانی کرده است. تبلت‌های تولیدی گوگل در محفظه‌های پلی‌کربناتی قراردارند که می‌توانند در مقادیری از کلورین قراگیرند تا از این مراکز خارج شوند.

این تبلت‌ها از قابلیت‌های ارتباطی بی‌سیم با یک سرور محلی مجهز به باتری بهره می‌برند که فرایند برقراری ارتباط میان افراد داخل و خارج از مراکز با خطر بالا حتی در مکان‌هایی که هیچ پوشش شبکه‌ای وجود ندارد را میسر می‌سازند.

هنوز اطلاعات دیگری از این تبلت و موارد استفاده از آن در دسترس نیست اما امید آن می‌رود تا با افزایش تولید چنین دستگاه‌هایی روند بهره‌برداری از آن‌ها در مراکز پرخطری نظیر آنچه ذکر شد سرعت گیرد.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها