روشی برای بهبود کیفت دوربین تلفن‌های همراه هوشمند

زلزله کیفیت دوربین تلفن همراه را بالا می‌برد

یک تیم تحقیقاتی موفق شدند تا با ایجاد نانو زلزله هایی به کیفیت خروجی دوربین های تعبیه شده بر روی تلفن‌های همراه هوشمند کمک کنند.
کد خبر: ۷۸۱۶۴۳
زلزله کیفیت دوربین تلفن همراه را بالا می‌برد

جام جم کلیک: بسیاری از ما به فکر این هستیم که چگونه می‌توانیم تلفن همراه هوشمند خود را بهبود بخشیم و در این میان یکی از مواردی که تقریبا هر فردی برای بهبود آن در دستگاه خود رغبت نشان می‌دهد را می‌توان بهبود کیفیت دوربین دانست.

در این میان و با توجه به همین رویکرد نیز یک تیم تحقیقاتی ویژه در انستیتوی سلطنتی علوم ملبورن به یک سری تحقیقات ویژه دست زدند و در نهایت نیز به یک یافته مهم دست یافتند که نشان می‌دهد که زلزله‌های بسیار خفیف در سطح نانو می‌تواند به بهبود کیفیت دوربین منتهی گردد.

در این تحقیقات مشخص شده است که درصورتی که زلزله‌ها به واسطه امواج صوتی بسیار ظریف انجام شوند و بتوانند در سطحی مشابه عملکرد سطحی امواج در مواجهه با امواج زلزله، لرزشی را بر روی دوربین تلفن‌های همراه هوشمند اعمال کنندآنگاه کیفیت خروجی دوربین بالا می‌رود.

نحوه عملکرد این فرایند به این ترتیب است که این تابش امواج موجب می‌شود که مواد خاصی مانند گرافین که در ساخت دوربین‌ها به کار می‌روند با تغییراتی در ساختار خود روبرو شوند و این تغییرات موجب می‌شود تا بدون نیاز به ایجاد و اعمال تغییر در ساختار فیزیکی، عملکرد دوربین را بهبود بخشید. این تغییرات در زمینه دوربین‌ها به بالاتر رفتن حساسیت لنز منتهی می‌شود و برای نمونه می‌توان با این تغییر در فضای نسبتا تاریک، سلفی‌های دارای کیفیت بالاتری را گرفت.

البته باید یادآور گردیم که در این تحقیقات به‌ هیچ عنوان زلزله‌های در مقیاس بالا برای تلفن‌های همراه هوشمند مفید ارزیابی نشده است و علاقه‌مندان به فناوری نباید از وقوع زلزله انتظار بهبود کیفیت دوربین را داشته باشند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها