پاپ فرانسیس راز خود را فاش کرد

دوست داشتم قصاب شوم

جام جم سرا: پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک در جریان سفر خود به فیلیپین، وقتی ‌قصد سخنرانی در دانشگاه مانیل را داشت، در برابر سوال سخت یک دختربچه قرار گرفت؛ پرسشی که باعث شد پاپ به جای قرائت متن سخنرانی از پیش آماده شده خود، به زبان اسپانیولی از بی‌جواب بودن سوال این کودک بگوید.
کد خبر: ۷۶۱۴۷۹
تحیر پاپ در برابر سوال یک دختر بچه ۱۲ ساله

پس از آنکه یک دختربچه گریان به نام گلیزل پالومار ۱۲ ساله، از پاپ ‌پرسید ‌«چرا خداوند اجازه می‌دهد دختران کوچک به فحشا کشیده شوند» پاپ آن دختربچه را که پدر و مادرش او را‌ رها کرده‌اند، در آغوش گرفت.
پاپ که آشکارا تحت تأثیر قرار گرفته بود، گفت: این دختر سوالی را مطرح کرده ‌که هیچ پاسخی برای آن نیست و او حتی قادر نبود ‌این سوال را بخوبی مطرح کند و به گریه افتاد. این سوال بزرگی برای همه ماست: برای چه کودکان باید رنج ببرند؟ چرا؟
او در بخش دیگری از سخنانش گفت: تنها زمانی به پاسخ مورد نظر نزدیک شده‌ایم که بتوانیم برای این وضعیت ضجه بزنیم.
پاپ برای نشان دادن توجه خود به افرادی که در حاشیه جامعه قرار گرفته‌اند اظهار کرد: شما را دعوت می‌کنم ‌هر کسی این سوال را از خود بپرسد: ‌«وقتی کودکی گرسنه می‌بینم، در خیابان کودکی را می‌بینم که مواد مخدر مصرف می‌کند، کودکی بدون خانمان می‌بینم، کودکی‌ رها شده و کودکی که از او سوء‌استفاده شده می‌بینم، کودکی که جامعه از او به عنوان برده استفاده می‌کند، آیا من یاد گرفته‌ام گریه کنم و چگونه گریه کنم؟» (روزنامه قانون)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
M
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
۰
۰
اگه به زبان كودك بخواهیم بگیم این میشه : دیدی پدر مادر ها برای رشد تربیت و ظاهر شدن توانایی های بچه ها اجازه میدن بچه ها كارهای خودشون رو خودشون انجام بدن مثلا اتاقشون و خودشون مرتب و تمیز كنند؟ خب حالا اگه یه بچه اتاقش رو بجای مرتب كردن و تمیز كردن كثیف و خراب كرد ما باید بگیم تقصیر بابا مامانشه كه اجازه داده كارهاشونو خودشون بكنند؟ كودك عزیزخدای بزرگ هم تو این دنیا اجازه داده ما كارهامون رو خودمون انجام بدیم و راه درست انجام دادنش رو هم گفته حالا اگه ما حرف خدا رو گوش نكنیم كارمون رو درست انجام ندیم تقصیر خدا نیست گردن خودمونه

نیازمندی ها