10 ابزار برتر در بازی‌های رایانه‌ای

بهترین گجت‌های بازی

صنعت بازی‌های رایانه‌ای عرصه‌ای ممتاز برای یکه‌تازی افکار خلاق است. در این لیست به ده ابزار جالب در بازی‌ها می‌پردازیم.
کد خبر: ۷۵۷۵۲۷
بهترین گجت‌های بازی

جام جم کلیک: دنیای بازی‌های رایانه‌ای دنیایی وسیع است. دنیایی که شانه به شانه‌ی سینما پیش می‌رود و هر از گاهی سورپرایزهایی چنان فوق‌العاده رو می‌کند که اثری ماندگار از خود به جا می‌گذارند. در این مقاله به معرفی ده گجت برتر می‌پردازیم که توسط یکی از سایت‌های مطرح سرگرمی به عنوان به یاد ماندنی‌ترین گجت‌ها در بازی‌های رایانه‌ای معرفی شده‌اند. شایان ذکر است که اسلحه و ابزاری که صرفا برای کشتن دشمنان در این بازی‌ها معرفی شده‌اند لحاظ نشده و فقط به ابزار کاربردی اشاره شده است.

10 اُکارینای زمان : افسانه‌ی زلدا: اکارینای زمان (1998)

این ساز دهانی که به عنوان یکی از بهترین ابداعات سری بازی‌های زلدا خود را در تاریخ بازی‌های رایانه‌ای تثبیت کرد، به عنوان میراثی گرانبها به بازی معرفی می‌شود. کاربرد اصلی آن باز کردن دروازه‌ی زمان است. اما کاربردهای آن بسیار فراتر از این یک مورد است. به عنوان مثال، حل معماها، تغییر چرخه‌ی شبانه‌روز و جهش ناگهانی از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر نقشه.

9 عینک‌های اِی.آر.آی : باران سهمگین (2010)

در عنوانی مانند Heavy Rain که محوریت داستانش کشف سرنخ‌ها و ارتباط دادن آن‌ها با یکدیگر است، این دستگاه آزمایشی کشف سند اف.بی.آی که نورمن جیدن استفاده می‌کند، ستاره‌ی واقعی ماجراست. این دستگاه که از یک عینک و یک دستکش تشکیل شده، قادر است حجم بسیار بالایی از داده‌ها را در صحنه‌های جرم جمع‌آوری کند. این دستگاه که واقعا احساس سرگرمی با یک دستگاه نوآورانه و آینده‌نگرانه را برای شما به ارمغان می‌آورد، از نظر ما یکی از بهترین راه‌ها برای پیاده‌سازی عنوانی است که محوریتش حل رمز یک قاتل سریالی است.

8 آمنی تول: سری اثر توده‌ای (2007 تا 2012)

در دنیای مملو از سفرهای بین فضایی Mass Effect، هیچ چیز مهم‌تر از مجهز بودن به یکی از این دستکش‌های هولوگرافیکی نارنجی رنگ نیست. همچنان که اسم دستگاه (ابزار تمام شمول) تداعی می‌کند، این وسیله ابزاری با قابلیت‌های گسترده است. از جمله می‌توان به هک کردن رایانه‌ها، رمزگشایی، تعمیرکاری، و حتی بند آوردن نفس آن‌هایی اشاره کرد که جسارت نزدیک شدن بیش از حد به بازیکن را داشته باشند. چیزی مثل یک چاقوی سوییسی!

7 دید تجسس : سری بتمن (2009 تا کنون)

بزرگترین کارآگاه دنیا قطعا به بزرگترین ابزار کارآگاهی نیاز دارد. این قابلیت که در قسمت اول بازی عملکردی بسیار گسترده داشت، در قسمت دوم بازی حضورش کمرنگ‌تر شد، اما باز هم جایگاه خود را به عنوان یکی از عناصر کلیدی گیم‌پلی حفظ کرد. این توانایی به بتمن اجازه می‌داد که در حداقل زمان ممکن تمام دشمنان محیط را رصد کرده و خطرات احتمالی موجود را تشخیص بدهد. استفاده از آن برای ردیابی دشمنان و برنامه‌ریزی برای حملات یکی از لذت‌های حقیقی این سری بازی بوده و هست.

6 پیپ-بوی 3000 : سری ریزش اتمی

در دنیای مغلوب و مغموم پسامکاشفه‌ای Fallout، هیچ چیز به اندازه‌ی این دستگاه‌های پردازش اطلاعات شخصی به کار فرد نمی‌آید. در طول سفر بازیکن در این دنیای مخوف، این دستگاه پیشرفت وی و علائم حیاتی‌اش را مراقبت کرده و بقای او را تضمین می‌کند. این روزها آی فون همه‌ی این کارها را انجام می‌دهد، اما قطعا ظاهر کلاسیک پیپ-بوی لطف خاص خود را دارد. صفحه‌اش هم به آن راحتی‌ها خش نمی‌افتد.

5 نانوجامه: سری کرایسیس (2007 تا 2013)

سوای آن زوالی که از سری بازی‌های کرایسیس شاهد بوده‌ایم، به دور از انصاف است اگر از نانوجامه یا Nanosuit معروف این سری به عنوان یکی از برترین گجت‌های معرفی شده در تاریخ بازی‌های رایانه‌ای یاد نکنیم. این لباس مخوف که با استفاده از تکنولوژی موجودات فضایی متخاصم درون بازی تولید شده، به پوشنده‌اش امکان رویارویی برابری را با دشمنان وحشی‌خویش می‌دهد. از فیبرهای مصنوعی آن می‌توان برای موارد مختلفی بهره گرفت. کاربر می‌تواند با استفاده از آن خود را نامرئی کند، نیروی دفاعی خود را افزایش بدهد یا سرعت و قدرتی ماوراء زمینی پیدا کند.

4 آنیموس : سری کیش قاتل (2007 تا کنون)

این دستگاه که برخلاف نمونه‌های قبلی این لیست قابل حمل نیست، به کاربر خود اجازه می‌دهد که زندگی اجدادش را از نو زیسته و حقایق روزمره‌ی آن‌ها را به چشم ببیند. این دستگاه نه تنها ایده‌ای جدید و جذاب را به دنیای وسیع سرگرمی‌های علمی تخیلی معرفی کرد، که پای یک سری بازی فوق‌العاده جذاب را به این عرصه‌ی درخشان باز کرد. البته اگر به چند قسمت آخر با دیده‌ی اغماض نگاه کنیم...

3 تفنگ قلاب : سری جنبش حق (2006 تا 2010)

تفنگ قلاب یا Grappling Gun که اولین بار در بازی Just Cause معرفی شد یکی از بهترین و جذابترین گجت‌هایی است که تا امروز در بازی‌های رایانه‌ای دیده شده است. این قلاب بُرد قابل توجهی دارد و از همین رو امکان طی کردن مسافت‌های قابل توجهی را به بازیکن می‌دهد. از طرف دیگر با آن می‌توان از وسایط در حال حرکت آویزان شد یا اجسام مختلف را دستکاری کرد. اجسامی مثل بشکه‌های قابل انفجار. آن‌هایی که Just Cause بازی کرده‌اند می‌دانند چه لذتی دارد که یک لحظه در میان آسمان از هواپیمایی آویزان باشید و لحظه‌ای دیگر با شلیک کردن تفنگ قلاب خود روی سقف خودرویی فرود بیایید و از آنجا به هلیکوپتر و... این چرخه را می‌توان تا بی‌نهایت ادامه داد!

2 پوکِبال : سری پوکِمون (1999 تا کنون)

سری بازی‌های پوکِمون فضای جالبی دارد. بازیکن در نقش یک مربی هیولا سرزمین اطرافش را زیر پا می‌گذارد و به جستجوی هیولاهای بامزه‌ای می‌رود که با حبس در توپ‌هایی مخصوص، هر جا و هر موقع که اراده کند، فراخوانده می‌شوند. هر مربی می‌تواند همزمان چندین پوکِبال حمل کند. هر پوکِبال قدرت و کیفیت منحصر به خود را دارد.

1 تفنگ پورتال : سری پورتال (2007 2011)

گل سرسبد این لیست، سلاح محبوب پورتال از بازی پورتال است که هنوز هم به عنوان یکی از بهترین گجت‌های تاریخ بازی‌های رایانه‌ای شناخته می‌شود. این تفنگ جالب دو پورتال قرمز و آبی شلیک می‌کند و با همین کاربری ساده، کاربردها و معماهای فراوانی را پیش روی بازیکن قرار می‌دهد. این پورتال‌ها اجازه‌ی انتقال آنی ماده را می‌دهند. می‌توانید با ساخت پورتال در محل مورد نظر، هر شیء که بخواهید، حتی خودتان را منتقل کنید.

جدای از موارد یاد شده، گجت دیگری هست که نظر شما را در این سال‌ها جلب کرده باشد؟
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سیاوش شهبازی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها