سیدمهدی طباطبایی‌نژاد در نشست خبری خود از آخرین وضعیت پروژه لاله خبر داد.
کد خبر: ۷۴۲۷۳۳
پرونده «لاله» به سازمان بازرسی رفت
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با اشاره به اینکه روند تصمیم‌گیری درباره پروژه لاله به یک کار طولانی مدت تبدیل شده؛ گفت: بعد از بحث‌های فراوان؛ نیک‌نژاد نامه‌ای به ایوبی نوشت و از وی تقاضا کرد تا فردی را به عنوان حکم انتخاب کند. در مرداد 93 اعلام کردم حکم را می‌پذیرم و به دنبال آن با حکم ایوبی، علیرضا رضاداد به عنوان حکم تعیین شد.

طباطبایی‌نژاد افزود: بعداز تعیین حکم همه مسیرهای معقول را برای حل این مشکل طی کردیم اما با وجود آنکه ما اعلام کرده بودیم حکم را می پذیریم؛ نیک‌نژاد حکم را نپذیرفت و قبول نکرد که وضعیت پروژه مشخص شود.

/Media/Image/1393/07/15/635482800610230987.jpg

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه قطعا به دنبال حل این مشکل است؛ گفت: ما به سازمان بازرسی کل کشور نامه نوشتیم و از آنها خواستیم که تکلیف را مشخص کنند زیرا نیک‌نژاد شرایط حاضر را نمی‌پذیرد و ما نیز نمی‌توانیم منتظر بمانیم.

وی ادامه داد: هم اکنون پرونده در دست سازمان بازرسی کل کشور است و منتظر هستیم هر حکمی که سازمان بازرسی صادر کند را انجام بدهیم و درباره فیلم تصمیم‌گیری کنیم.

طباطبایی‌نژاد افزود: متاسفانه اسدالله نیک‌نژاد هیچیک از ادعاهایی که مطرح کرده بود را در بخش‌های مختلف نتوانست ثابت کند.

گفتنی است فیلم «لاله» را می‌توان جنجالی‌ترین پروژه سینمایی ایران در چند سال اخیر دانست که اسدالله نیک‌نژاد اولین‌بار طرح اولیه آن را در آمریکا برای محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری ایران خواند و موافقت وی را جلب کرد.

یکی از سئوال‌های اولیه دلیل سرمایه‌گذاری 2.5 میلیارد تومانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در این پروژه بود؛ رقمی که معادل دو سال بودجه مرکز برای تولید آثار مستند و در اختیار فیلمسازان جوان باشد. اما با گذشت زمان زمزمه‌های دیگری مبنی بر افزایش این رقم به پنج میلیارد تومان به گوش رسید. (خبرگزاری ایلنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها