۵ دلیل قهرهای مداوم بین همسران

زنم مثل بچه‌ها قهر می‌کند و تکخور می‌شود!

همسرم ۵ ماه از من بزرگ‌تر است. برای او، مادر و برادرش از من و زندگی خودمان مهم‌ترند. به من به چشم یک برده نگاه می‌کند. پولم را خرج خانواده‌اش می‌کند و مجبورم کرده است ۳ جا کار کنم تا برای برادر معتادش مواد بخرد. شما بگویید چه کار کنم؟
کد خبر: ۷۴۱۰۷۴
بردۀ همسرم شدم: پول مرا به خانواده‌اش می‌دهد!

جام جم سرا به نقل از خراسان: متأسفانه اطلاعات زیادی از خود و مشکلتان مطرح نکردید، اینکه چند سال دارید و چه مدت از زندگی مشترکتان می‌گذرد، چند فرزند دارید و حتی جنسیت شما مشخص نیست. همچنین دلیل رفتارهای همسرتان یا آنچه باعث شده شما احساس کنید که او خانواده‌اش را به شما ترجیح می‌دهد نیز ذکر نشده. با این حال، توضیحاتی کلی درباره مشکل شما ارائه می‌شود که امیدواریم در رفع مشکل کمک کند:

قبل از هر چیز لازم است که با همسرتان در شرایطی آرام و به دور از جنجال و درگیری به گفت‌و‌گو بنشینید و خواسته‌های منطقی خود را برای همسرتان توضیح دهید و دلایل او را نیز با صبر و حوصله گوش دهید. توجه داشته باشید که ۵ ماه بزر گ‌تر بودن همسر (چه مرد و چه زن) لزوما در زندگی مشترک مشکلی ایجاد نمی‌کند و اصلا نگران این موضوع نباشید.


مشخص کردن وظایف و جایگاه‌ها

جام جم سرادر زندگی مشترک جایگاه و شرح وظایف زوجین در قبال یکدیگر امری مشخص و بدیهی است؛ بنابراین گاهی ممکن است زن و شوهر به دلایلی مثل آشنا نبودن با مهارت‌های زندگی و... این جایگاه‌ها را تغییر دهند و به تبع آن باعث ایجاد اختلافاتی در زندگی خود شوند و متأسفانه به نظر می‌رسد که در زندگی شما نیز به جای مشورت و همدلی، یکدیگر را مجبور به انجام خواسته‌های فردی می‌کنید که باعث نارضایتی شما از زندگی شده است.


متقاعد کردن همسر با دلایل منطقی

اگر به این نتیجه رسیده‌اید که هزینه‌های زندگیتان با یک شیفت کار کردن تأمین می‌شود، بهتر است به جای اطاعت بی‌چون و چرا، همسرتان را متقاعد کنید که به کار مضاعف نیازی ندارید و زمان بیشتری را صرف بودن در کنار خانواده کنید. همچنین همسرتان باید به این نکته توجه داشته باشد که درست نیست بدون هماهنگی با شما کمک مالی به فردی بکند و به او یادآوری کنید که این کار شما را آزرده خاطر می‌کند.


کمک به ترک اعتیاد برادر همسر

تأمین هزینه مواد برای فردی که مشکل اعتیاد دارد به هیچ عنوان خوبی و لطف به او محسوب نمی‌شود، بلکه به غرق شدن او در منجلاب اعتیاد کمک می‌کند. همسرتان اگر می‌خواهد مساعدتی به برادرش بکند بهتر است که به جای پول مواد، با موافقت شما هزینه درمان او را تأمین کند. بنابراین این پیشنهاد را به همسرتان بدهید تا این مشکل حل شود.

همچنین پیشنهاد می‌شود شما و همسرتان ضمن بهره‌گیری از یک مشاور خانواده در کارگاه‌ها و کلاس‌هایی که در خصوص مهارت‌های زندگی و ارتباطی تشکیل می‌شود، شرکت کنید تا بتوانید ارتباط بهتری با یکدیگر برقرار کنید. (حسین محرابی - کار‌شناس ارشد روان‌شناسی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Denmark
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
۰
۰
شما در اینجا مطرح می كنید كه همسرتان 5 ماه از شما بزرگتر است. از نظر روانشناختی شما دانسته یا ندانسته می خواهید دلیل مشكلتان را بزرگتر بودن سنی همسرتان بیان كنید. البته این مسئله تا حدودی ( اما نه همیشه ) در بروز مشكلات مطرح است ، كه این شامل اختلاف سنی های زیاد می شود، مثلا اینكه همسر شما 10 سال یا بیشتر از شما بزرگتر باشد نه فقط 5 ماه، زن و مرد هم ندارد. در زوجهایی كه كه مردان هم تفاوت آشكار سنی با زنانشان دارند مشكلاتی پیش میاید.
به نظر من مشكل شما توانا نبودن در « نه » گفتن است. من خودم این مشكل شما را داشتم ، اما سالها روی خودم كار كردم و تا به حال در این زمینه خیلی پیشرفت كردم.
اگر بتوانید « نه » بگویید همه مشكلاتتان حل می شود. البته در آغاز بسیار سخت خواهد بود ، هم برای شما و هم برای همسرتان كه به اخلاق شما عادت كرده است.

نیازمندی ها