منت‌کشی، ناز کشیدن یا بی‌محلی؟

با شوهری که مدام قهر می‌کند چه کنم؟

۵ دلیل قهرهای مداوم بین همسران

زنم مثل بچه‌ها قهر می‌کند و تکخور می‌شود!

همسرم مثل بچه‌ها قهر می‌کند. این رفتارش خیلی آزارم می‌دهد، به حدی که از زندگی خسته شده‌ام. در ضمن وقتی قهر است تکخوری می‌کند و حتی نمی‌پرسد آیا چیزی خورده‌ام یا نه. از این کارش خیلی ناراحت می‌شوم.
کد خبر: ۷۳۶۲۳۵
زنم مثل بچه‌ها قهر می‌کند و تکخور می‌شود!

جام جم سرا به نقل از خراسان: ابتدا باید علت قهر کردن‌های همسرتان مشخص شود. متاسفانه ما از جزئیات مشکلاتی که بین شما و همسرتان اتفاق افتاده و باعث شده است که همسرتان وقت و بی‌وقت راه قهر را پیش گیرد، اطلاعی نداریم با این حال و به احتمال زیاد، علت قهر و آشتی مداوم همسرتان برآورده نشدن نیاز یا نیازهایی در اوست.
با توجه به اینکه همسرتان این عمل را تکرار می‌کند و به قول خودتان بتنهایی غذا می‌خورد، احتمالا راه دیگری برای بیان مخالفت خود با شما نمی‌شناسد. خوب است با توجه به نکاتی که در پی می‌آید تعامل بهتری با همسرتان داشته باشید.


شاید همسرتان را به قهر عادت داده‌اید

رفتارهای منفی با وجود آسیب‌زا بودنشان در صورتی ادامه پیدا می‌کنند که پاداش دریافت کرده باشند. به عبارت دیگر، ممکن است قهر کردن همسرتان باعث شده است شما خواسته‌هایش را سریع‌تر و بهتر اجابت کنید و این مسئله برای او عادت شده است.


شاید به همسرتان محبت و توجه نمی‌کنید

ممکن است، همسرتان از جانب شما توجه و محبت کافی دریافت نکند و با قهر کردن یا تنها غذا خوردن به دنبال کسب توجه و محبت بیشتر باشد. محبت کردن زن و شوهر به یکدیگر، مانع ایجاد کدورت می‌شود و صمیمیت را افزایش می‌دهد؛ بنابراین فراموش نکنید که محبت و جذابیت متقابل به همراه صمیمیت، وفاداری، اعتماد و دوستی، دلبستگی قوی تری را در روابط شما و همسرتان ایجاد خواهد کرد.


شاید مشکلات گذشته‌تان را حل نکرده‌اید

گذشته خود با همسرتان را مرور کنید؛ امکان دارد در رابطه شما مسائل و دلخوری‌های جزئی زیادی از قبل به صورت حل نشده، باقی مانده باشد و اینک با تلنگری کوچک دوباره مسائل گذشته یادآوری و باعث دلخوری شود. در این صورت با همسرتان در شرایطی مناسب، با آرامش و صبوری گفت‌و‌گو و سعی کنید مشکلات گذشته را بیان و آن‌ها را حل کنید.


شاید عذرخواهی‌های همسرتان را نپذیرفته‌اید

اگر همسرتان حرکتی به منظور عذرخواهی یا آشتی از خود نشان داد، فورا بپذیرید و همسرتان را ببخشید. زن و شوهر باید از خطا‌ها و بدی‌های یکدیگر بگذرند و آن‌ها را نادیده بگیرند؛ زیرا قهر کردن روابط عاشقانه زوجین را تخریب می‌کند و هر چه زمان آن طولانی‌تر باشد، آن‌ها از هم دور‌تر می‌شوند. البته زوجین باید در یک فرصت مناسب، درباره اشتباه همسرشان و آسیب‌های آن اشتباه با یکدیگر گفت‌و‌گو کنند تا از تکرار آن جلوگیری شود.


شاید احساستان را به همسرتان نمی‌گوئید

چون تبادل نظر بین همسران نشاندهنده علاقه آنان به یکدیگر و نیز افزایش دهنده صمیمیت میان آنان است، سعی کنید با همسرتان در جزئی‌ترین مسائل مربوط به خانواده و زندگی مشورت کنید. همچنین با همسرتان گفت‌و‌گویی صمیمانه داشته باشید و احساستان را درباره حس بدی که شما با قهر کردن یا به تنهایی غذا خوردن او پیدا می‌کنید کاملا واضح، با ملایمت و بدون دلخوری توضیح دهید و سعی کنید احساسات، رویا‌ها، خواسته‌ها، نگرانی‌ها و شادی‌های خود را با همسرتان درمیان بگذارید. (منیژه مسگری - کار‌شناس و مشاور خانواده)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مهلا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
۰
۰
مامان من اینجوریه وقتی با هم بحثمون میشه غذا نمیذاره واسم...............
یك پزشك
Netherlands
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
۰
۰
زن منو اگر ببینی چی میگی ؟
مثل برج زهر مار است , بد اخلاق و جیغ و داد از زندگی بیزار می شم
به خاطر روحیه بچه ها كه خراب نشود باهاش زندگی می كنم وگرنه تا حالا طلاقش داده بودم
ماشین خوب , مسافرت توریستی خارج كشور , خانه خوب , پول , ریخت و پاش زنانه اش هم كه روبراه است
اگر طلاقش بدم باید برود خانه باباش ظرف بشوید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها