قانون نانوشته در پمپ بنزین‌ها

خیلی از خانم‌های راننده ترجیح می‌دهند در پمپ بنزین از خودرویشان پیاده نشوند و بنزین زدن را به متصدی که آنجا مشغول کار است بسپارند و دست آخر به نشانه سپاس و قدردانی مبلغی به عنوان انعام به او بدهند.
کد خبر: ۷۳۹۹۰۸
قانون نانوشته در پمپ بنزین‌ها

جام جم سرا: تا اینجای کار هر دو طرف راضی هستند، اما بنزین زدن خانم‌ها در پمپ بنزین آنقدرها که به نظر می‌رسد بدون دردسر و حرف و حدیث نیست و کم نیستند خانم‌هایی که چندان راضی هم محل را ترک نمی‌کنند.

اتفاقی که به آن اشاره می‌کنیم یکی از این موارد است. کارت را به کارگر پمپ بنزین می‌دهید و یادآوری می‌کنید که بنزین 700 تومانی در کارت‌تان دارید و از او می‌خواهید که باک را پر کند. کارگر همچنان که مشغول بنزین زدن است به شما می‌گوید باک‌تان هوا دارد و بنزین زدن را سخت کرده است و لازم است که محلول مکمل مخصوصی داخل آن ریخته شود تا هم به عملکرد بهتر بنزین کمک کند و هم آلایندگی‌ها رفع شود.

خلاصه آنقدر از مزیت‌های این مکمل می‌گوید که با خودتان فکر می‌کنید اگر همین حالا آن را داخل باک‌ نریزید عواقبش پای خودتان خواهد بود، در نتیجه شما که حسابی تو‌ رودربایستی مانده‌اید قبول می‌کنید یکی از آن ظرف‌های کوچک را داخل باک خالی کند.

بنزین زدن که تمام می‌شود آن آقا قیمتی می‌گوید که نزدیک است از تعجب شاخ دربیاورید. می‌شود 48 هزار تومان و انگار که متوجه تعجب‌تان شده بدون این‌که به چهره‌تان نگاه کند می‌گوید 45 لیتر بنزین و 15 هزارتومان مکمل‌‌. می‌خواهید حساب و کتاب کنید که بوق‌زدن‌های پی در پی خودروهایی که پشت سرتان ایستاد‌ه‌اند به شما می‌فهماند دست بجنبانید. پس بدون این‌که فرصت بیشتری برای بحث داشته باشید 500 تومانی هم به عنوان انعام می‌گذارید روی مبلغ اعلام شده و تقدیم می‌کنید.

می‌خواهید حرکت کنید که کارگر پمپ بنزین خطاب به شما می‌گوید: همش 500 تومان؟ شما که اینقدر پول خرج کردن برایتان سخت است چرا پیاده نمی‌شوید خودتان بنزین بزنید؟

آن وقت است که باز هم برای این‌که بیشتر ازاین خجالت نکشید به جای آن 500 تومانی یک 1000 تومانی می‌دهید، در حالی که اخم کارگر پمپ بنزین همچنان ادامه دارد با این قیافه می‌خواهد به شما بفهماند که اگر کارتان را بلد بودید اصلا نیاز به تذکر او نبود.

اما این پایان ماجرا نیست، چراکه در راه هر طور که حساب می‌کنید، مبلغی که از شما گرفته شده درست از آب در نمی‌آید و می‌بینید بدون احتساب انعام، کارگر پمپ بنزین از شما 2000 تومان هم اضافه‌تر گرفته است، اما شما دیگر حوصله برگشتن و حساب و کتاب کردن و جر و بحث احتمالی را ندارید، ترجیح می‌دهید از کنار ماجرا بگذرید در حالی که کلی حرص می‌خورید چرا خودتان برای بنزین‌زدن پیاده نشده‌اید. بعد هم با خودتان اتمام حجت می‌کنید که تا وقتی قرار باشد خودتان بنزین نزنید باید انتظار چنین اتفاقاتی را هم داشته باشید. پس برای این‌که جلوی چنین اتفاقاتی را بگیرید شاید بهترین کار این باشد که خودتان پیاده شوید و بنزین بزنید.

در این میان سخنی دوستانه هم با کسانی که در پمپ بنزین‌ها کار می‌کنند داریم (هرچند قصد نداریم همه را به یک چشم ببینیم)، اما خوب است آنهایی که در پمپ بنزین‌ها کار می‌کنند و به نشانه کمک به خانم‌های راننده بنزین زدن برای خودرویشان را به عهده می‌گیرند، کمی بیش از اینها جانب انصاف را رعایت کنند تا این حس به آنها دست ندهد که از اعتمادشان سوءاستفاده شده است.

پوران محمدی / گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۹ انتشار یافته: ۳
یوكابد
France
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
۵
۵
سلام. در اصل نه نیازی به پیاده شدن خانم هاست نه آقایون... مسولیت زدن بنزین با متصدی میباشد و این در تمام پمپ بنزین ها نوشته شده.... اما متاسفانه رعایت نمیشه. خانمها هم حواسشون رو جمع كنن روی دستگاه قیمت و لیتر محاسبه میشه .... من خودم یك هزار تومنی همیشه توی ماشین نگه میدارم بنزین كه زد میمونم همه پولم رو بده و بعد اون هزاری رو بهشون میدم... اینجوری یاداوری میكنید كه این وظیفه نیست و صرفا جهت قدردانی هست....
حسنا
-
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
۴
۷
سلام.من یه سوال داشتم.من رفتم پمپ بنزین و اون متصدی جایگاه برام بنزین زد.من گفتم ۲۰ بزنین لطفا.بعد ۲۰۰۰۰ تومان بهش دادم گفت میشه ۲۱۰۰۰ گفتم مگه ۲۱ تا بنزین زدی گفت نه ۲۰ تا زدم.سوال من اینه ایا وظیفشون اینه كه بنزین بزنن؟ من راضی نبودم ازم هزارتومن اضافه بگیره.دوباره داره این كارو میكنه. میخوام شكایت كنم
اگه وظیفشونه طبق قدانین نوشته شده چرا رعایت نمیشه
sey333
United States of America
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
۱۶
۳
بنده 10 سال سابقه خدمت در پمپ بنزین دارم و باید اینو خدمتتون عرض كنم كه ما تو تابستون و زمستون و سرما و گرما بیرون داریم به ملت خدمت میكنیم بنظرم آدم یكم انصاف داشته باشه بد نیست، پمپ چی اصلا وظیفش این نیست كه برای مردم بنزین بزنه یه مرد وقتی غرور خودشو میشكنه و برای یه خانم بنزین میزنه این انتظار جای دوری نمیره كه هزار تومن به عنوان انعام به یارو بده، بارها پیش اومده كه موقع بنزین زدن برای خانم ها افراد دیگری از موقعیت سواستفاده كرده و فرار كردند و كل هزینه رو پمپ چی باید بپردازد، خلاصه تنها دلخوشی كه یك پمپ چی در پایان روز داره دلخوش بودن به انعام مردم است. یكم دست بده داشته باشیم تا خداهم به ما ببخشد...

نیازمندی ها