بعضی دعوا‌ها و مشکلات زوج‌های جوان بر سر مسائل مادی است. از این رو، دانستن چند اصل اساسی برای پیشگیری از جر و بحث‌های مالی و ایجاد یک فضای آرام در خانواده بسیار موثر است.
کد خبر: ۷۳۸۰۸۱
مباحث مالی در روابط زناشویی

جام جم سرا به نقل از خراسان:


درباره پول حرف بزنید:

خیلی از زوج‌های جوان از حرف زدن درباره پول و مسائل مالی خجالت می‌کشند یا آن را به آینده موکول می‌کنند، اما نمی‌دانند که این روش اشتباه است. با توجه به اینکه تصمیم گرفته‌اید تا آخر عمر با هم زندگی کنید باید از اوضاع مالی یکدیگر باخبر باشید.


بودجه‌بندی کنید:

اینکه پول شما قرار است چطور، کجا و برای چه چیزهایی خرج شود، به هر دو نفرتان مربوط است؛ بنابراین باید با توجه به میزان دریافتی‌ها و پول لازم برای خریدهای اساسیتان، برنامه ریزی و بودجه بندی داشته باشید تا به راحتی و بدون بروز اختلاف درباره خرج کردن درآمدتان و مقدار پس انداز ماهانه تصمیم بگیرید. وقتی دخل و خرجتان را در کنار هم بررسی می‌کنید، می‌توانید در صلح و صفا کمی از خرج‌های اضافی را تعدیل کنید و در عوض پس انداز بیشتری برای هزینه‌های ضروری‌تر کنار بگذارید.


صداقت داشته باشید:

خیلی از زوج‌های جوان به دلیل صادق نبودن طرف مقابل، در مورد مسائل مالی دچار مشکل می‌شوند. بعضی وقت‌ها یکی از طرفین بدهی‌ها یا مخارج خود را از دیگری پنهان می‌کند. این پنهان کاری، زمینه ساز مشکلاتی برای طرف مقابل می‌شود و او نمی‌تواند مخارج یا میزان سرمایه را به طور صحیح برآورد و از نظر مالی برنامه ریزی کند.


خود را با دیگران مقایسه نکنید:

بسیاری از زوج‌های جوان نمی‌توانند پس انداز کنند و بیش از حد هزینه می‌کنند. خرج کردن پا به پای دیگران، معمولاً به بدهی منجر یا حداقل مانع پس انداز کردن خواهد شد؛ بنابراین هزینه کردن‌ها باید بر اساس نیاز زوج‌ها و درآمدشان باشد نه به اندازه دیگران.


با دید بلندمدت سرمایه گذاری کنید:

زوج‌های جوان فرصت زیادی برای پس انداز و سرمایه گذاری دارند. در نتیجه نسبت به دیگر زوج‌ها به سرمایه گذاری مشتاق ترند. داشتن افق و دید بلندمدت، آینده‌ای مرفه‌تر و هزینه کردن با پشتوانه مالی را به همراه خواهد داشت. زوج‌های جوان باید حساب درآمد خود را داشته باشند و با برنامه ریزی، بیش از آن خرج نکنند. برنامه ریزی شامل پس انداز مقداری از پول و سرمایه گذاری برای آینده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها