کجا و چطور می‌توان سرمایه‌گذاری مطمئن، امن و سودآور انجام داد؟

راه‌های پولدار شدن به روش ایرانی

موفقیت فرا نمی‌رسد مگر اینکه بفهمید هیچ کس عامل مشکلات شما نیست و هیچ کس هم نمی‌تواند موفقیت شما را تضمین کند.
کد خبر: ۷۴۵۳۸۰
۴ راهکار برای موفقیت در شرایط سخت اقتصادی

جام جم سرا: فرصت‌های مناسب مالی را حتی می‌توان در شرایط سخت اقتصادی نیز یافت. بسیاری از افراد معمولاً منتظر یک معجزه هستند که در نتیجه آن شرایطی پیش بیاید که بتوانند به راحتی وضعیت اقتصادی خود را بهبود ببخشند اما بیشتر نسل‌ها شرایط اقتصادی سخت را نیز تجربه کرده‌اند و اگر انتظار دارید شما چنین تجربه ای را در پیش نداشته باشید، بیش از حد خوشبین یا در واقع رؤیاپرداز هستید. به همین خاطر بهتر است تلاش کنید تا در همین شرایط اقتصادی موجود، به موفقیت مالی برسید. برای تحقق این خواسته بهتر است نکات زیر را به خاطر داشته باشید.

۱- به هیچ کس وابسته نباشید

موفقیت فرا نمی‌رسد مگر اینکه بفهمید هیچ کس عامل مشکلات شما نیست و هیچ کس هم نمی‌تواند موفقیت شما را تضمین کند. سرنوشت شما به خودتان بستگی دارد و نه هیچ شخص دیگری. اگر از اعتماد به نفس لازم برای حضور در فضای کار برخوردار نباشید بعید است که بتوانید پیشرفت قابل توجهی را تجربه کنید. ممکن است در برخی مواقع یاری یک فرد بتواند باعث پیشرفت و ترقی شما شود اما برای اینکه در بلندمدت موفق باشید، تنها باید روی خودتان حساب کنید. شرایط اقتصادی هم مانند بسیاری از عوامل بیرونی دیگر، بر کسب و کار شما تاثیرگذار است اما نقش تعیین کننده را خودتان بر عهده دارید.

۲- تصور کنید که وضعیت اقتصاد بهتر نمی‌شود

به جای اینکه دائم در انتظار روزهای اقتصادی بهتر باشید، تصور کنید که وضعیت اقتصاد هرگز بهبود نمی‌یابد و در نتیجه مجبورید خودتان را با همین شرایط وفق دهید. وام‌هایی که در انتظار آن‌ها به سر می‌برید احتمالاً به علت کمبود نقدینگی پرداخت نخواهند شد اما شاید خودتان بتوانید به همان اندازه یا حداقل به اندازه بخشی از آن پول را به صورت درآمد بدست آورید، این درآمد می‌تواند از یک شغل دوم و یا راه انداختن کسب و کاری کوچک در کنار شغل اصلی بدست بیاید. باید بین اینکه دست به عملی بزنید و یا اینکه اجازه دهید پیشرفت مالی شما متوقف شود، دست به انتخاب بزنید.

۳- فعال تر باشید

شرایط نامناسب اقتصادی معمولاً باعث می‌شود که انسان دست از کار بکشد. ممکن است ایده‌های اقتصادی بسیاری در ذهنتان شکل بگیرد اما به نگاهی به آنچه در کل اقتصاد می‌گذرد، از پیگیری آن‌ها ناامید شوید. اما شیوه صحیح برخورد با شرایط نه چندان مساعد اقتصادی، نه دست از تلاش برداشتن بلکه فعالیت بیشتر است.

۴- خوشبین باشید

همواره دلایل بسیاری برای ناراضی بودن وجود دارند پس اگر انسان بدبینی هستید، کار چندانی ویژه‌ای انجام نمی‌دهید. اما به خاطر داشته باشید که این افراد خوشبین و مثبت‌اندیش هستند که در کارشان پیشرفت می‌کنند. بدبین‌ها معمولاً روی مشکلات تمرکز می‌کنند، آن هم نه برای حل کردن مشکلات، و در همان مرحله باقی می‌مانند اما خوشبین‌ها بر روی پیشرفت‌های در دسترس تمرکز می‌کنند و در بسیاری از موارد این پیشرفت‌ها را تحقق می‌بخشند. (خبرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها