بیمارستان‌های دولتی شلوغ شد

به نام پرستار، به کام پزشک

رییس سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به عزم وزارت بهداشت برای آغاز طرح تحول نظام سلامت گفت: نمی‌توانیم شاهد باشیم دانشگاهی یا بیمارستانی در اجرای این طرح سهل‌انگاری کند.
کد خبر: ۶۷۰۰۹۲

جام جم سرا:

دکتر رسول دیناروند با اشاره به عزم وزارت بهداشت برای آغاز طرح تحول نظام سلامت از فردا گفت: اساس این طرح آن است که بیمار در بخش بستری هزینه‌ای بیش از 10 درصد پرداخت نکند. پرداختی بیمارانی که از دفترچه روستایی برخوردار بوده و از طریق نظام ارجاع به بیمارستان مراجعه می‌کنند، تنها پنج درصد خواهد بود.

به نقل از تفاهم، وی با اشاره به هزینه‌هایی که بیماران پیش از این در مراجعه به بیمارستان‌های تخصصی پرداخت می‌کردند، افزود: در بیمارستان‌های قطب و تخصصی، داروها و وسایل پزشکی گران قیمت استفاده می‌کنند؛ چرا که اقدامات تخصصی و فوق تخصصی انجام می‌دهند که از فردا بخش زیادی از پرداختی مردم صرف مابه التفاوتی قیمت وسایل و داروهایی خواهد بود که یا در فهرست تعهدات بیمه نیست یا قیمت آن بالاتر از قیمت پایه‌ای است که بیمه قبول داشته است.

دیناروند در این باره افزود: اما از این به بعد تمام این موارد را خود بیمارستان بر عهده خواهد گرفت و در قبضی که برای بیماران صادر می شود، ذکر می‌شود که این هزینه‌ها از محل یارانه جبران شده است. جهت اجرای این طرح، پیش پرداختی لازم به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و بودجه کافی را برای آغاز آن در اختیار دارند.

وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی انتقال نظرات و یا شکایات احتمالی مردم به مسوولان از نحوه اجرای طرح مذکور در بیمارستان‌ها، گفت: به این منظور در هر دانشگاه‌ شماره اختصاصی اعلام خواهد شد. در وزارت بهداشت نیز شماره 1490 وجود دارد که مردم می‌توانند جهت انتقال نظرات یا شکایات، تقدیر و تشکر از پزشکان و ... از آن استفاده کنند.

وی افزود: وزارت بهداشت کمک می‌کند که کسری‌های اعتباری دانشگاه‌ها را جبران کند. بخشی از این کسری اعتبارات پرداخت شده و بخش دیگر نیز از سوی بیمه‌ها و وزارت بهداشت پرداخت می شود، به طوری که تا پایان سال دانشگاه‌ها در این زمینه به نقطه سر به سر می‌رسند. البته ممکن است در آغاز طرح نقاط ضعفی وجود داشته باشد که به تدریج برطرف خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها