مرجانه گلچین گفت: کارم را در حرفه بازیگری با نقش های جدی شروع کردم اما با بازگشت مجددم به این عرصه وارد ژانر کمدی شدم و دلم بری نقش‌های جدی تنگ شده است.
کد خبر: ۶۰۶۸۶۷
مرجانه گلچین: دلم برای نقش‌های جدی تنگ شده است/«آیینه» نیازدهه 60 بود

مرجانه گلچین درباره فعالیت‌های جدیدش گفت: این روزها مشغول کار در مجموعه «شاهگوش» به کارگردانی داود میرباقری هستم.
وی درادامه افزود: «شاهگوش» شامل 26 قسمت است که از 17 مهرماه وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود.

/Media/Image/1392/07/24/635174836258947277.jpg

بازیگر«شاهگوش» درباره انتخاب نقش‌هایش توضیح داد: انتخاب و تنوع در نقش مطلوب هر بازیگر است ضمن اینکه بازیگر دوست دارد تا نقشی متفاوت و سخت‌تر از کار قبلی‌اش داشته باشد.

گلچین با بیان اینکه بازگشت من به سینما و تلویزیون با نقش‌های طنز بوده است، گفت: دلم برای نقش‌های جدی تنگ شده است و اگر کار خوب جدی پیشنهاد شود به طور قطع می‌پذیرم.


ناخداگاه وارد کارهای طنز شدم

/Media/Image/1392/07/24/635174835875862805.jpg


وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید مخاطب من را با نقش‌های جدی دهه 60 می‌شناسد ضمن اینکه من بعد از چند سال وقفه در کار بازیگری بصورت ناخداآگاه وارد نقش‌های طنز شدم.

گلچین درباره نقشش در «شاهگوش» توضیح داد: در این مجموعه من نقش همسر اکبرعبدی که یک کله پز است را برعهده دارم. در این مجموعه نمی‌توان گفت نقش اصلی را چه کسی برعهده دارد زیرا نقش‌ها چرخشی و همه بازیگرها مثمرثمرهستند و این امر مدیون قلم زیبای میرباقری است که با تقسیم بندی صحیح امکان فراهم بودن نقش اصلی را برای همه بازیگران مجموعه فراهم آورند.

وی با بیان اینکه زمانیکه قبول می‌کنم در کاری حضور داشته باشم 100 درصد انرژی می‌گذارم گفت: بسیار خوشحالم در این مجموعه حضور دارم زیرا بازیگران حرفه‌ای و کاربلدی در آن حضور دارند.

گلچین خاطرنشان کرد: زمانیکه دوباره به بازیگری بازگشتم پیشنهاد سینمایی خوبی نداشتم و تنها در دو فیلم طنز داشته که آن‌ها هم 100 درصد مطلوب من نبود.


منتظر کار سینمایی خوب هستم

بازیگر سریال «آینه» در پاسخ به این سوال که آیا علاقه‌ای به حضور در فیلم‌های سینمایی هم دارید؟ پاسخ داد: منتظر کار سینمایی خوب چه در حوزه طنز و چه جدی هستم.


بازیگر سریال «آینه» در پاسخ به این سوال که آیا علاقه‌ای به حضور در فیلم‌های سینمایی هم دارید؟ پاسخ داد: منتظر کار سینمایی خوب چه در حوزه طنز و چه جدی هستم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مانند دهه 60 و 70 شاهد سریال‌های نظیر «آینه» و «پدرسالار» نیستیم؟ پاسخ داد: اگر توجه کرده باشید مخاطب الان ما هم دیگر مخاطب دهه 60 نیست. زمانیکه سریال «آینه» و «پدرسالار» پخش می‌شد ما شاهد تعداد زیادی شبکه تلویزیونی نبودیم و کانال های سمعی و بصری‌مان قوی نبود و به طور قطع می‌توان گفت اگر امروز سریال «آینه» پخش شود دیگر توجه دهه 60 را نخواهد داشت زیرا «آینه» نیاز دهه 60 بود.

وی افزود: باید به فراخور تولیدات امروز مخاطب داشته باشیم زیرا اگر نیازهای مخاطب در سینما و تلویزیون برآورده نشود گرایش به سمت ماهواره پیدا می‌کند و از آن جا خوراک می‌گیرد.



تلویزیون باید با مخاطب رو راست باشد


بازیگر مجموعه «شاهگوش» با بیان اینکه تلویزیون باید با مخاطب رو راست باشد گفت: چیزی که در جامعه اتفاق می‌افتد را ما برعکس آن را در تلویزیون می‌بینیم.
وی ادامه داد: تلویزیون باید در انتخاب سوژه ، سرمایه گذاری‌ها و ساخت تولیدات توجه بیشتری داشته باشد و با توجه به اینکه بودجه تلویزیون کم است باید تجدید نظرجدی در تولیدات و سرمایه گذاری‌ها داشته باشد.

انجام برخی کارها نیاز به کفش آهنین دارد


گلچین درباره تاسیس خانه سالمندان هنرمندان نیز گفت: این خانه توسط عزت الله انتظامی کلید خورد که جای بسیار تشکر از ایشان دارد زیرا همان طور که می‌دانید برای چنین کارهایی نیاز به کفش آهنین داریم. زندگی ما در حال گذر است و تند ورق می‌خورد و ما پیر می‌شویم و این موضوع را نمی‌توان اجتناب کرد بنابراین امیدوارم اگر مجبور شویم روزی دراین خانه باشیم، شرایط مطلوب باشد زیرا مهمترین مشکلی که در این نوع خانه ها به چشم می‌خورد کمبود عاطفی است.

گلچین درباره پیشنهادات جدیدش نیز گفت: فکر می‌کنم تا آخر زمستان درگیر «شاهگوش» باشم به همین دلیل پیشنهاد مسعود ده نمکی برای حضورم در «معراجی‌ها» را نپذیرفتم همچنین دو تئاتر و یک سریال نوروزی زیرا با این مجموعه تداخل داشت.

گلچین درباره پیشنهادات جدیدش نیز گفت: فکر می‌کنم تا آخر زمستان درگیر «شاهگوش» باشم به همین دلیل پیشنهاد مسعود ده نمکی برای حضورم در «معراجی‌ها» را نپذیرفتم همچنین دو تئاتر و یک سریال نوروزی زیرا با این مجموعه تداخل داشت.



به گزارش خبرنگار ما،گلچین در نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و در رشته تخصصی نوازندگی تئاتر فارغ‌التحصیل شد. او با تشویق خواهرش منیژه که در آن زمان بازیگر بود به بازیگری در تئاتر پرداخت. با بازی در مجموعه تلویزیونی «آئینه» پا به تلویزیون گذاشت و پس از آن در چند سریال تلویزیونی دیگر و در سینما به ایفای نقش پرداخت.

زمانیکه تحصیلش در ایران با مشکل روبه رو می‌شود، تصمیم می‌گیرد که از کشور برود و این کار را هم می‌کند اما علاقه‌اش به زادگاهش و دلتنگی‌اش برای مادرش، او را به ایران برمی‌گرداند. مرجانه گلچین در این مورد می‌گوید: درسم را در رشته کارگردانی در دانشگاه سوره ادامه دادم. البته برخلاف میلم؛ چون دلم می‌خواست که بازیگری بخوانم اما متاسفانه به حد نصاب نرسید. بعد از این بود که تصمیم گرفتم برای همیشه از ایران بروم چون برادرهایم آن‌جا زندگی می‌کنند. همین کار را هم کردم؛ اما راستش دلم برای ایران و کار و دوستانم تنگ شد. شهر زادگاه من رشت است و ماهی یک بارهم که شده باید برای دیدن مادرم به آن‌جا بروم. من خیلی این شهر را دوست دارم.

خنده در باران ،متهم ، دام ،سلام به انتظار، بیقرار ،عروسی خون ،مجازات ،ضربه طوفان ،چشم‌هایم برای تو ،چهارشنبه عزیز ،دو نیمه سیب ، دیدار در استانبول ، دو سرنوشت ، رانده شده ، شب بیست و نهم

پرنده کوچک خوشبختی ،گل مریم ،قصه زندگی و همچنین سریال‌هایی نظیر آینه ،آینه عبرت،درخت دوستی،چراغ خانه ،ازدواج پرماجرا ،سلام به انتظار ،تازیانه بر باد ،زیرزمین ،بزنگاه ،دارا و ندار ،شمس العماره ،خوش نشین‌ها ،راه در رو،سه دونگ سه دونگ ،نقطه سر خط و دزد و پلیس دیده می‌شود.
 

سپیده حیدرآبادی/ برنا

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها