با سرد شدن بیشتر هوا ،سرآشپز بخش " دیگ و سه پایه " امروز می خواهد برایتان نوعی آش را آموزش دهد که هم مقوی است و هم اگر خدای نکرده سرما خورده باشید ، کمک می کند بزودی حالتان جا بیاید .
کد خبر: ۵۳۷۹۶۴

مواد لازم :

برای پخت آش گشنیز باید این مواد دم دست‌تان باشد: گشنیز: یک دسته، گوشت چرخ‌کرده: 200 گرم، پیاز متوسط: 2 عدد، برنج: نصف پیمانه، نخود و لوبیا: یک پیمانه، عدس: نصف پیمانه و نمک، فلفل، زردچوبه و روغن سرخ‌کردنی به میزان لازم.

طرز تهیه :

اما طرز تهیه این آش پرخاصیت، اول یکی از پیازها را خلالی خرد کرده و در روغن سرخ کنید. زردچوبه را داخل پیاز ریخته و تفت دهید. حبوبات را بجز عدس که از چند ساعت قبل خیس داده‌اید، همراه با برنج داخل پیاز ریخته، روی آنها آب بریزید و بگذارید تا بجوشد و حبوبات نیم پز شود. در این مرحله عدس را هم اضافه کرده و اجازه دهید تا کاملا بجوشد و بپزد. گوشت چرخ کرده را همراه یک عدد پیاز رنده شده و نمک و فلفل خوب ورز دهید و به شکل گلوله‌های کوچک درآورده و درون روغن سرخ کنید. وقتی که حبوبات کاملا پخته شد، گشنیز را که خوب شسته و خرد کرده‌‌اید همراه گوشت‌های سرخ شده داخل آش بریزید. نمک و فلفل هم فراموشتان نشود. به این آش می‌توانید آبلیمو هم بزنید، البته چه بهتر که آبلیموی تازه باشد. آبغوره هم پیشنهاد مناسبی است. نوش جان‌تان.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها