۲۷ سال است به خانه برمی‌گردیم!

برنامه زنده تلویزیونی «به خانه بر‌می‌گردیم» یکی از برنامه‌های قدیمی و پرمخاطب خانواده‌های ایرانی است که سابقه‌ای طولانی در بین تولیدات خانواده‌محور تلویزیون دارد. ۲۷سال از پخش این برنامه در شبکه تلویزیونی تهران می‌گذرد. نسل‌های مختلفی با این برنامه همراه شدند و از آموزش‌های آن استفاده کردند.
کد خبر: ۱۴۷۱۷۲۳
نویسنده رسول شمالی ورزنده - گروه رسانه
 
با این سابقه طولانی می‌توان گفت به خانه برمی‌گردیم صرفا یک برنامه تلویزیونی نیست، بلکه یک دورهمی صمیمی خانوادگی در قاب جادوست که علاوه بر تلاش برای ایجاد فضای مهر و محبت در میان قشرهای مختلف مردم و خانواده‌ها، با بخش‌های متنوعش، آموزش‌های لازم رادر زمینه‌های گوناگون زندگی به مخاطبان ارائه می‌کند. این برنامه با حضور کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مختلف، نگاهی جدید به زندگی خانوادگی داردومی‌کوشد سبک زندگی ایرانی ــ اسلامی راترویج دهد.همچنین توجهی خاص به سلامت روان گروه‌های سنی کودک، نوجوان و جوان دارد. در ادامه گفت‌وگوی ما با وحید نوری، تهیه‌کننده این برنامه را بخوانید.
   
درخشش در ۲۷‌سالگی
سابقه ۲۷‌ساله این برنامه خانواده‌محور در میان ‌برنامه‌های ترکیبی صداوسیما وظیفه سنگینی را بر دوش دست‌اندرکاران به خانه برمی‌گردیم قرار می‌دهد تا پاسدار کیفیت آن در طول زمان باشند. وحید نوری، تهیه‌کننده در گفت‌وگو با جام‌جم درباره اهداف برنامه توضیح داد: اگرچه انگیزه تولید این برنامه برای خانه‌دارها و افراد مسن بوده، اما سعی کردیم که به همه قشرهای جامعه بپردازیم. با توجه به این موضوع بیشتر روی خانه و خانواده تاکید داریم. این برنامه در روزهای شنبه به کودکان اختصاص دارد و سه‌شنبه‌ها هم به مسائل و موضوعات زنان می‌پردازد.مهم‌ترین هدف به خانه برمی‌گردیم این است که خانواده‌ها بتوانند از برنامه در زمینه‌های مختلف مثل آشپزی، کارشناسی، هنری و... آموزش‌های لازم را فراگیرند. درواقع آموزش، مشاوره‌‌های خانوادگی و همچنین بحث‌های روان‌شناسی و حقوقی را در این برنامه برای خانواده‌ها داریم.
   
به خانه برمی‌گردیم با ۵ مجری
نوری با اشاره به اجرای برنامه توسط پنج مجری خانم و آقا گفت: درحال حاضر آقایان دکترنظری، محمدحسین مولایی و قاسم بی‌نیاز و خانم‌ها محدثه صارمی و زینب پور‌ابراهیم به صورت ثابت اجرای برنامه را برعهده دارند. 
   
همراه با مناسبت‌ها و جشن‌ها 
برنامه باقدمت به خانه برمی‌گردیم که سال‌های سال همراه آنتن شبکه تهران بوده، در رویدادهای مختلف نیز منعطف با مناسبت روی آنتن می‌رود. تهیه‌کننده این برنامه گفت: ما همه مناسبت‌ها نظیر جشن، اعیاد و...راپوشش می‌دهیم. در واقع برنامه در مناسبت‌هایی که حال‌و‌هوای جشن و میلاد دارد روی آنتن شبکه تهران می‌رود، البته در ایام سوگواری‌ و روزهای جمعه برنامه نداریم.طبق تحقیقات صورت‌گرفته، این برنامه با استقبال بسیار خوب مخاطبان روبه‌روست و اقشار مختلف در تهران یا شهرستان‌ها آن را تماشا می‌کنند. برخی شهرستانی‌ها به‌دلیل قطع شبکه تهران در آن منطقه اعتراض دارند و از ما درخواست کرده‌اند که این برنامه برای آنها پخش شود. نوری افزود‌: ارائه برنامه‌های آموزشی به خانواده‌ها؛ مخصوصا در زمینه‌های آشپزی، فنی، هنری و کاربردی، جنبه اقتصادی دارد و در واقع اعضای خانواده و مخاطبانی که این بخش از برنامه را می‌بینند آموزش‌های مختلفی را دریافت می‌کنند. در مباحث پزشکی، روان‌شناسی و مشاوره نیز از بهترین و حاذق‌ترین پزشکان کشور دعوت می‌کنیم؛ پزشکان متخصصی که اگر خانواده‌ها بخواهند به‌طور معمول توسط آنان ویزیت شوند ماه‌ها باید در نوبت باشند، اما در این برنامه به‌راحتی و به‌صورت رایگان می‌توانند مشکلات و مسائل خودشان را با آنها در میان بگذارند، درمان شوند و آگاهی‌های لازم را بگیرند.

تلاش برای ارتقای کیفیت 
به خانه برمی‌گردیم در میان مخاطبان رسانه‌ملی برنامه‌ای شناخته‌شده است، اما برای حفظ برند و همچنین رونق و نوآوری در آن باید تلاش مضاعفی صورت گیرد. تهیه‌کننده برنامه گفت: سعی ما این است که کیفیت برنامه افزایش پیدا کند. هنوز به آن رضایت کامل نرسیده‌ایم، زیرا موانع و مشکلاتی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد این برنامه صدرصد مطابق خواست مخاطبان باشد؛ با این حال، به لطف خدا مردم از برنامه رضایت دارند. عوامل تولید، پخش و گروه به خانه برمی‌گردیم با تمام توان خود در خدمت برنامه هستند تا اثری شایسته و درخور روی آنتن بفرستند. 
 
دعوت از هنرمندان به برنامه به خانه برمی‌گردیم 
نوری گفت‌: این برنامه یک برنامه صددرصد مردمی است و افرادی که به این برنامه می‌آیند، بدون دریافت وجه یا پرداخت هزینه‌ای با جان و دل حضور پیدا کرده و برای مردم کار می‌کنند و من به عنوان تهیه‌کننده از دوستان هنرمند دعوت می‌کنم اگر می‌خواهند به‌طور زنده و مستقیم با مردم در ارتباط باشند و درددل‌های آنها را بشنوند، ما ازآنها استقبال کرده ودعوت می‌کنیم در این برنامه حضور یابند.
   
هر فصل از برنامه به خانه برمی‌گردیم متفاوت است
این برنامه فصلی تغییر می‌کند وبراساس فصل‌های مختلف سال طراحی وتنظیم می‌شود؛مثلا با توجه به فصل‌های بهار، تابستان، پاییز و زمستان برنامه متناسب طراحی و برنامه‌ریزی می‌شود.آموزش‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون و نیز بخش‌ها و آیتم‌های برنامه هم جابه‌جا شده و تغییر می‌یابند و در واقع در هر فصل، شکل و ریتم برنامه متناسب با همان فصل سال تغییر پیدا می‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها