راهکارهایی برای یخ‌زدایی از گوشت و مرغ گلوله‌های یخی پروتئینی!

گلوله‌های یخی پروتئینی!

شاید بخش عمده‌ای از زمان درست کردن غذاهای گوشتی به یخ‌زدایی آنها باز گردد! گوشت، مرغ و سایر مواد پروتئینی را باید در فریزر نگهداری کرد و تا باز شدن یخ آنها ممکن است چند ساعت زمان نیاز باشد.
کد خبر: ۱۴۲۸۲۷۶
نویسنده فریده تهرانی - خرنگار چاردیواری
 
روش‌های آب کردن یخ گوشت از نظر زمان مورد نیاز و میزان ایمن بودن آنها متفاوت است، زیرا برخی روش‌ها ممکن است شامل قرار دادن گوشت در معرض دمای بالا برای مدت طولانی‌تری نسبت به روش‌های دیگر باشد. همیشه دقت کنید که گوشت نپخته را فقط باید در دمای ۴.۴۴ تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. 

یخ‌زدایی گوشت در یخچال
همه ما برای نگهداری گوشت برای مدت زمان بیشتر، آن را در فریزر می‌گذاریم و موقع پختن آن از روش‌های مختلفی برای آب کردن یخ آن استفاده می‌کنیم. شما باید گوشت را با ۴.۴۴درجه سانتی‌گراد در یخچال نگهداری کنید. برای همین ذوب شدن یخ آن به زمان بیشتری نیاز دارد. گوشت‌هایی مانند بوقلمون، مرغ یا گوشت کبابی به خصوص در تکه‌های بزرگ به ده تا ۴۸ ساعت زمان برای آب شدن یخ نیاز دارد. یخ‌زدایی در یخچال در واقع بهترین شیوه یخ‌زدایی از گوشت است.

آب سرد
روش دیگر یخ‌زدایی ایمن گوشت، پر کردن یک کاسه بزرگ با آب سرد و سپس فرو بردن گوشت در بسته‌بندی اصلی خود یا هر نوع بسته‌بندی دیگری، در آب سرد است. از یک بشقاب یا جسم سنگین دیگری استفاده کنید تا گوشت کاملا زیر آب قرار گیرد. آب سرد برای یخ‌زدایی بعضی از گوشت‌ها مانند سینه مرغ بدون استخوان، گوشت چرخ کرده یا بسته‌های کوچک گوشت بدون استخوان بهتر عمل می‌کند.

استفاده از وردنه!
تکه گوشت چرخ کرده را از بسته‌بندی اصلی آن خارج کنید و بین دو تکه کاغذ روغنی یا در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. سپس گوشت را روی تخته برش یا میز قرار دهید. با وردنه گوشت را به شکل مربع یا مستطیل پهن کنید تا نازک شود. این روش زمانی بهتر عمل می‌کند که یخ گوشت تقریبا آب شده یا حداقل یخ لایه بیرونی آن ذوب شده باشد. هرچه سرعت وردنه را بیشتر کنید یخ گوشت زودتر آب می‌شود.

یخ‌زدایی با مایکروفر
برای آماده کردن سریع شام، می‌توانید یخ گوشت را در مایکروفر با تنظیم درجه آن روی یخ‌زدایی، آب کنید. مایکروفر  خیلی سریع یخ گوشت را آب می‌کند بی‌ آن‌که سبب رشد باکتری‌ها شود. یکی از نکات در مورد ذوب شدن یخ گوشت در مایکروفر این است که اگر قطعات گوشت اندازه‌های مختلف یا اندازه‌هایی ناهموار داشته باشد، برخی قسمت‌ها پیش از دیگر قسمت‌ها یخ‌زدایی می‌شود یا حتی می‌پزد. 

آب کردن با آب گرم
برای آب کردن یخ مرغ یا گوشت چرخ کرده، آن را در کاسه آب داغ فرو کنید. در این روش یخ آن به‌سرعت آب می‌شود، بنابراین حتی اگر گوشت به دمایی برسد که می‌تواند باعث رشد باکتری‌های مضر شود می‌توانید بسته گوشت را بلافاصله از داخل آب داغ به کاسه آب سرد منتقل کنید. این کار به سرعت دمای آن را به زیر ۴.۴۴ درجه سانتی‌گراد باز می‌گرداند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها