چگونه با استفاده از شامپوفرش، فرش یا موکت خانه را در همان اتاق بشوییم؟

قالیشویی با شامپو

قدیم‌تر‌ها شستن فرش در خانه یکی از سخت‌ترین بخش‌های خانه‌تکانی بود. حالا اما زندگی‌های آپارتمان‌نشینی ما را مجبور کرده که کار شست‌وشوی فرش‌ها را یا به قالیشویی بسپاریم یا از شامپوفرش برای این کار استفاده کنیم. اگر فرش یا موکت شما خیلی کثیف نیست، ‌شامپوفرش می‌تواند کارتان را راه‌بیندازد و تا حد قابل‌قبولی فرش یا موکت خانه را تمیز کند اما استفاده از شامپوفرش هم فوت‌وفن‌های خودش را دارد.
کد خبر: ۱۳۹۹۴۶۸

برای خارج‌کردن گردوغبار از از لابه‌لای تاروپود فرش از یک جاروبرقی با مکش بالا استفاده کنید زیرا باقی‌ماندن گردوغبار در میان پرز‌ها باعث چرک‌تاب‌شدن فرش می‌شود.
از برس‌هایی با بافت نرم برای کشیدن شامپوی مخصوص روی فرش استفاده کنید اما به‌هیچ‌وجه از برس‌های سیمی یا زبر استفاده نکنید زیرا این کار به تاروپود فرش شما آسیب می‌زند.
با آب ولرم محلول شست‌وشو درست کنید چراکه آب داغ به بافت فرش آسیب می‌رساند و آب‌سرد هم قدرت پاک‌کنندگی ندارد.
شامپوفرش مناسب جنس فرش خود را انتخاب کنید. بهترین گزینه‌ها شامپوفرش‌هایی هستند با درصد پایین که خاصیت اسیدی و فاقد جوهر دارند.
درون ظرفی یک لیتر آب و دو فنجان شامپوفرش بریزید و خوب هم‌بزنید تا کف کند.
با یک تور یا اسفنج کف شامپوفرش را آرام روی فرش بمالید.
درصورتی‌که به‌جای کف شامپو از آب آن استفاده کنید، فرش تمیز نمی‌شود، بلکه با رسیدن رطوبت به ریشه‌های فرش، به مرور زمان و چند بار انجام این کار ریشه‌ها می‌پوسند.
کف شامپوفرش آلودگی روی پرزهای فرش را در خود حل کرده و در مجاورت اکسیژن هوا به مدت نیم‌ساعت ناپدید می‌شود، در این مدت نباید روی فرش راه بروید.
پس شامپوفرش‌کشیدن را از قسمت بالای فرش شروع کنید و روی کف شامپو راه نروید.
پس ازگذشت نیم‌ساعت روی فرش یک دستمال زبر یا تور پرده را بمالید تا جهت خواب فرش درست شود سپس با یک جاروی چوبی فرش‌تان را به سمت خواب آن جارو بزنید.
با یک برس قدیمی فرش‌تان را برای سر جای خود قرار گرفتن پرزها شانه کنید تا فرش شما نرم و زیبا به نظر برسد.

منبع: ضمیمه چاردیواری روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها