گوگل با اجرای دستورالعمل‌های سختگیرانه‌تر برای توسعه و توزیع اپلیکیشن، اقداماتی را برای رفع مشکل بدافزار در گوشی‌های هوشمند اندرویدی انجام داده است. این شرکت تضمین کرده است که برنامه‌های موجود در فروشگاه گوگل‌پلی عاری از بدافزار هستند اما امکان بارگذاری جانبی برنامه‌ها، خللی برای انتشار بدافزار ایجاد کرده است. در پاسخ، گوگل قصد دارد نصب برنامه‌های قدیمی را در اندروید ۱۴ مسدود کند، همان‌طور که در تغییرات کد اخیر مشاهده می‌شود هدف از این حرکت حذف انتشار بدافزار از طریق بارگذاری جانبی و برنامه‌های قدیمی‌تر است.
کد خبر: ۱۳۹۶۱۶۴
نویسنده مهدی خانقلی - خبرنگار

گوگل همچنین از کاربران اندروید می‌خواهد که برنامه‌های خود را به‌طور منظم به‌روز کنند. از آنجا که آخرین نسخه اندروید، اندروید 13، تنها برای 5.2درصد از همه دستگاه‌ها در دسترس است، ممکن است گوگل برای محافظت بیشتر از کاربران در برابر انتشار بدافزار، محدودیت API را به Android 6.0 افزایش دهد. این به این دلیل است که حملات بدافزار معمولا نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید را با وصله‌های امنیتی قدیمی و حفره‌ها هدف قرار می‌دهند. هنگامی که گوگل شروع به مسدود کردن ویژگیSideloading کند، تعداد حملات بدافزار به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. شایان ذکر است که این امر بر گوشی‌های هوشمند جدیدتر با نسخه‌های بعدی سیستم‌عامل تأثیر نمی‌گذارد، زیرا آنها به‌روزرسانی به‌موقع برای برنامه‌های خود دریافت می‌کنند.گوگل در حال بررسی ارائه گزینه‌هایی برای برندها جهت روشن یا خاموش کردن ویژگی‌ای است که نصب برنامه‌های قدیمی را در اندروید ۱۴ مسدود می‌کند. 
این شرکت تشخیص می‌دهد که گسترش بدافزار در میان گوشی‌های هوشمند اندرویدی یک نگرانی است و اقداماتی را برای رفع آن انجام می‌دهد. برای اطمینان از این‌که کاربران کنترل کاملی بر دستگاه‌های خود دارند، گوگل ممکن است راهی را برای کاربران فراهم کند تا از طریق پوسته فرمان از این ویژگی عبور کنند. 
این را می‌توان با معرفی یک پرچم خاص در پوسته فرمان انجام داد. بااین‌حال، مهم است که توجه داشته باشید این فرآیند پیچیده‌تر از نصب یک APK در یک تلفن هوشمند اندرویدی است. هدف این است که دور زدن این ویژگی برای اکثر کاربران دشوارتر شود اما همچنان راهی برای کسانی که به آن نیاز دارند ارائه گردد. کاربران ممکن است این ویژگی را در پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۴ ببینند که قرار است در مارس ۲۰۲۳ در دسترس قرار گیرد.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها