دادگاه عالی اروپا اعلام کرد گوگل باید نتایج جست‌وجوی آنلاین درباره افراد را حذف کند اگر آنها بتوانند ثابت کنند که اطلاعات به وضوح نادرست است.
دادگاه عالی اروپا اعلام کرد گوگل باید نتایج جست‌وجوی آنلاین درباره افراد را حذف کند اگر آنها بتوانند ثابت کنند که اطلاعات به وضوح نادرست است.
کد خبر: ۱۳۹۱۲۰۷

مردم اروپا در حال حاضر حق دارند از گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو بخواهند پیوندهای اطلاعات قدیمی یا نادرست مربوط به خود را براساس اصل معروف به «حق فراموش شدن» حذف کنند و این در صورتی است که حتی اگر این اطلاعات درست باشد هم باید این کار را انجام دهند اما این مقررات اغلب جرقه بحث‌هایی را در مورد نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی در برابر آزادی اطلاعات ایجاد می‌کند. پرونده پیش روی دادگاه عالی اروپا مربوط به دو مدیر اجرایی از گروهی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری است. آنها از گوگل خواسته بودند نتایج جست‌وجو را که نام آنها را که به مقالات خاصی در انتقاد از مدل سرمایه گذاری گروه مرتبط می‌کند، حذف کند. آنها همچنین از گوگل می‌خواستند عکس‌های کوچک‌شان را از نتایج جست‌وجو حذف کند. شرکت متعلق به آلفابت این درخواست‌ها را رد کرده و گفته است نمی‌داند آیا اطلاعات موجود در مقالات دقیق است یا خیر؟
یک دادگاه آلمانی متعاقبا از دادگاه عالی اروپا در مورد تعادل بین حق فراموشی و حق آزادی بیان و اطلاعات، خواستار حکم قضایی شد. دادگاه در حکم خود گفت: «حقوق موضوع داده برای حفاظت از زندگی خصوصی و حفاظت از داده‌های شخصی به‌عنوان یک قاعده کلی، بر منافع مشروع کاربران اینترنت که ممکن است علاقه‌مند به دسترسی به اطلاعات مورد نظر باشند، غلبه می‌کند. این توازن ممکن است به شرایط مربوط به هر مورد به‌ویژه به ماهیت آن اطلاعات و حساسیت آن برای زندگی خصوصی موضوع داده و به نفع عموم در داشتن آن اطلاعات بستگی داشته باشد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها