نشست معاون سیما با گروه «شهباز» برگزار شد

احساس غرور از تولید یک اثر ملی

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: رعایت حق تقدم یعنی احترام گذاشتن به خود و رعایت حقوق شهروندی / ۴ نمره منفی برای عدم رعایت حق تقدم برای خودرو‌های شخصی و ۶ نمره برای خودرو‌های عمومی
کد خبر: ۱۳۷۷۰۰۰
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز سرهنگ جوانبخت در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می‌شد حضور یافت و در خصوص نمرات منفی عدم رعایت حق تقدم توضیح داد.
 
سرهنگ رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: واقع جای سوال است که چرا ما در سطح شهر شاهد رعایت قانون از سوی برخی از رانندگان نیستیم و می‌خواهیم واقعا به این موضوع پرداخته شود.
 
وی گفت: ما فرهنگ بسیار خوبی داریم و به بزرگتر‌ها خیلی احترام می‌گذاریم و از درب هنگام ورود خروج احترام یکدیگر را مراعات می‌کنیم و در هنگام نوشیدن آب و غذا تعارف به یکدیگر می‌نماییم، ولی وقتی این افراد در جایگاه راننده و پشت خودرو قرار می‌گیرند همه این تعارفات و مسایل آیین نامه‌ای کنار می‌رود و افراد مجدانه و لجاجت خاصی می‌خواهند مسیر را از آن خود نمایند.
 
کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بهتر این است که در هنگام تردد‌ها حق تقدم عبور را رعایت کرده و آرامش خود را حفظ نماییم و یادمان باشد که حق تقدم یعنی احترام گذاشتن به خود و رعایت حقوق شهروندی واین احترامی که به خود و دیگری می‌گذاریم باعث حفظ آرامش و جلوگیری می‌کند از خیلی از تصادفات و حوادث که در طول روز شاهد آن هستیم.
 
سرهنگ جوانبخت افزود: در بررسی‌هایی که پلیس راهور در خصوص علت‌های تامه‌ای که در سال ۱۴۰۱ انجام داده است، عدم رعایت حق تقدم رتبه ۴ را به خود اختصاص داده است و شاید این رقم از دید مردم عدد چشمگیری نباشد، ولی نکته این ماجرا این است که متاسفانه شاهد این هستیم که خیلی از تصادفاتی که ما شاهد آن هستیم علت آن عدم رعایت حق تقدم است و همکاران بنده بعد از تصادف درگیر ماجرا‌های درگیری و نزاعات هستند که بعد از آ ن اتفاق می‌افتد و افراد از خودرو پیاده شده و پذیرای آن نیستند که حق تقدم با چه کسی هست و خیلی وقت‌ها تصادفات و نزاع‌ها زمان زیادی را از پلیس برای رسیدگی گرفته و از آن سمت هم آرامش را به هم خواهد زد و تمام روز فرد خراب خواهد شد.
 
وی گفت: بهتر است در هنگام تردد‌ها خونسرد بوده و وقتی واقعا می‌دانیم که در میادین و تقاطع‌ها حق تقدم با چه کسی هست این موضوع را رعایت نماییم و توصیه می‌گردد که آیین نامه را در کنار فضای گوشی خود ذخیره کنند و هر از چند گاهی نگاهی به آیین نامه راهور بیاندازند و یادآوری مواد آیین نامه را داشته باشند و آنرا مرور کنیم و این موضوع خیلی کمک می‌کند به ما وقتی دچار حادثه‌ای می‌گردیم و سوالاتی در ذهن داریم این مطالعات به ما کمک زیادی خواهند کرد.
 
سرهنگ جوانبخت افزود: تصادف یک اتفاق نیست بلکه حاصل یک انتخاب است و به همین راحتی برخورد‌ها بدلیل عدم رعایت حق تقدم اتفاق می‌افتد.
 
وی گفت: در واقع نمره منفی ابزار کنترلی هست که پلیس برای بیست تخلف حادثه سازی که رانندگان اقدام به آن می‌نمایند لحاظ شده و پلیس می‌خواهد با این موضوع رانندگان را با این موضوع آشنا کند که این موارد خطرآفرین‌تر می‌باشند و برای راننده‌ای که موضوع رعایت حق تقدم را رعایت نمی‌کند در خودرو‌های شخصی ۴ نمره منفی و در خودرو‌های عمومی ۶ نمره منفی در پی خواهد داشت.
 
سرهنگ جوانبخت گفت: رانندگان به این موضوع توجه داشته باشند که اگر جمع نمرات منفی آن‌ها به عدد ۳۰ برسد گواهینامه آن‌ها ضبط می‌گردد و رانندگان می‌بایست این موضوع را مد نظر خود قرار دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها