به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ مومنی گفت: بصورت روزانه حدود ۱۷۰۰ خبر تصادف از طرف شهروندان با سامانه فوریتهای پلیسی ۱۱۰ اعلام میگردد که همکاران بنده بر سر صحنه تصادف حضور پیدا کرده و تصادفات را بررسی مینمایند.
وی افزود: از این ۱۷۰۰ خبر تصادف، حدود ۲۰۰ مورد آن موجب ترسیم کروکی خسارتی و حدود ۶۰ مورد آن منجر به ترسیم کروکی جرحی میگردد.
سرهنگ مومنی افزود: روزانه بین ۶۵ تا ۷۰ نفر مصدوم حوادث رانندگی در سطح معابر شهر تهران داریم و متاسفانه هر دو روز ۳ نفر از شهروندان در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در سطح معابر شهر تهران جان خود را از دست میدهند.
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در سال جاری حدود ۴۴ درصد متوفیان ما عابرین پیاده بوده است که نیمی از تصادفات عابرین پیاده در محورهای بزرگراهی بدیل عبور عرضی و غیر مجاز از عرض بزرگراه بوده است که به جای عبور از پلهای عابر پیاده از عرض بزرگراه عبور کرده و جان خود را از دست بدهند.
وی گفت: حدود ۴۳ درصد از متوفیان رانندگی مربوط به رانندگان موتورسیکلت هست که نیمی از تصادفات موتورسیکلت بدلیل شدت ضربه و عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده که در محل حادثه فوت کرده اند.
سرهنگ مومنی افزود: حدود ۱۳ درصد از تصادفات فوتی مربوط به رانندگان خودرو و سرنشین خودرو بوده که غالبا در محورهای بزرگراهی بوده و دلیل آنهم سرعت و سبقت غیر مجاز بوده است.
وی بیان داشت: بیشترین سهم متوفیان حوادث رانندگی ما در سال جاری در منطقه ۵ با ۱۲ درصد از کل تصادفات و بعد از آن منطقه ۱۵ و منطقه ۱۸ بوده است که از ۲۲ منطقه شهرداری ۳ منطقه ما که مناطق ۵، ۱۸ و ۱۵ است یک سوم متوفیان حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است.
سرهنگ مومنی گفت: بیشترین افزایش متوفیان در سال جاری در محدوده منطقه ۵ و منطقه ۷ و ۱۲ بوده است که افزایش داشته ایم که این یک تذکر جدی است و میطلبد مسئولین شهری میبایست توجه بیشتری نسبت به اصلاحات هندسی، آشکارسازیها و هوشمند سازی معابر بویژه نصب دوربینهای کنترل سرعت و دوربینهای کنترل تخلفات. دوربینهای عبور از چراغ قرمز داشته باشند.
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: پلیس راهور تهران بزرگ هم بصورت ویژه و با افزایش تیمها و برخورد با تخلفات سعی داریم در ماههای آتی شاهد کاهش حوادث در این مناطق باشیم.
وی گفت: یکی از عوامل حوادث رانندگی سرعت غیر مجاز و سبقت غیر مجاز رانندگان است که موجب بروز این حوادث میگردد که اگر رانندگان سرعت مجاز هر محور را رعایت نمایند در صورتی که اگر تصادفی نیز بوجود بیاید شدت حادثه بسیار کاهش خواهد یافت و تصادف بیشتر به صورت خسارتی خواهد بود و جرحی و فوتی نخواهد شد.