جدول پخش برنامه‌های شبکه دو سیما به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر رنگ و بوی مقاومت و پیروزی می‌گیرد.
کد خبر: ۱۳۶۷۳۷۹

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه دو، برنامه‌های «سرگرد»، «آوای فتح»، «دیدار ماه»، «دست کی بالا»، «شادونه با بچه‌های اروند»، «از آسمان»، «مستند 575»، «خاطره‌ها... خرمشهر از دریچه آرشیو»، «گوهرشاد»، «انیمیشن بچه‌های شهر خرم»، «فیلم سینمایی شیخ شریف»، «نماهنگ و سرودهای حماسی» از جمله ویژه برنامه‌های شبکه به مناسبت رویداد مهم تاریخی کشورمان است.

مستند سه قسمتی «سرگرد» با محوریت فرماندهی شهید صیاد شیرازی از شنبه 31 اردیبهشت تا دوشنبه 2 خرداد ساعت 19:30 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

در این مستند به تهیه‌کنندگی سید مجتبی موسوی با نگاهی روایی، با استفاده از تصاویر و فیلم‌های کمتر دیده شده آرشیوی، به بازخوانی شش ماه از عملیات بیت‌المقدس که بعدها به نام فتح خرمشهر معروف شد و همچنین نقش فرماندهی شهید سهپبد علی صیاد شیرازی در این عملیاتِ پیروزمندانه پرداخته می‌شود.

«آوای فتح» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو با همکاری مرکز موسیقی سازمان صدا و سیماست که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، به ادبیات دفاع مقدس می‌پردازد.

6 - 5 شاعر انقلابی در جزیره مینوی خرمشهر گرد هم جمع میشوند تا پیرامون ادبیات مقاومت، اشعار خود را تقدیم مخاطبان کنند.

این برنامه دو قسمتی در روزهای شنبه 31 اردیبهشت و یکشنبه 1 خرداد ساعت 18:55 پخش شده و بازپخش آن روز بعد حوالی ساعت 1 بامداد خواهد بود.

«دیدار ماه» کار دیگری از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو با مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی و اجرای سعید بیابانکی است که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، با دعوت از شعرای انقلابی، اشعاری با موضوع دفاع مقدس و خرمشهر را روانه آنتن می‌کند. این برنامه دوشنبه 2 خرداد ساعت 18:30 پخش شده و بازپخش آن روز بعد 30 دقیقه بامداد خواهد بود.

برنامه «دست کی بالا» کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی سیدمحسن مناجاتی با همراهی کودکان ایرانی، روز آزادی خرمشهر را جشن می‌گیرند.

در این ویژه برنامه، ترانه‌هایی با موضوع ایران توسط شخصیت‌های برنامه و گروه سرود نسل سلیمانی پخش می‌شود تا این روز مبارک به خوبی پاس داشته شود.

همچنین گیتی خانم، روایت شجاعت و دلیری کودکان ایرانی را در همراهی سربازان دلیر به منظور آزادی خرمشهر روایت می‌نماید. این برنامه دوشنبه 2 خرداد ساعت 10:45 روانه آنتن این شبکه خواهد شد.

همچنین به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما با همکاری سیمای مرکز آبادان برنامه‌ای با نام «شادونه با بچه‌های اروند» به تهیه‌کنندگی علی اکبر ذاکری را سوم و چهارم خرداد ساعت 19 به مدت یک ساعت روانه آنتن می‌کند.

این برنامه که با حضور تعداد کثیری از کودکان خرمشهری و آبادانی تهیه می‌شود، در نظر دارد تا با تهیه مستندهایی از یادمان‌های دفاع مقدس، کودکان را با فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی آشنا کند.

برنامه «از آسمان» کاری از گروه معارف به تهیه‌کنندگی امیر خورشیدی فرد به مناسبت این ایام، در دو قسمت 10 و 15 دقیقه‌ای به موضوع عملیات آزادسازی خرمشهر می‌پردازد.

این برنامه در روزهای یکشنبه 1 خرداد ساعت 14:15 و سه‌شنبه 3 خرداد ساعت 14:05 پخش خواهد شد.

مستند «575» کاری از گروه سیاسی شبکه دو به تهیه‌کنندگی حامد باقری تنها، خاطرات مکتوب مقاومت را روایت می‌کند. از دیگر محورهای این برنامه معرفی و گفت‌وگو پیرامون کتاب‌های مرتبط با این روز بزرگ است.

این برنامه بر اساس تعداد روزهایی که شهر خرمشهر در تصرف نیروی بعث عراق بوده با رویکرد کتاب و خاطره روانه آنتن میشود. موضوع کلی این برنامه از تصرف تا آزادی است که روز چهارشنبه 4 خرداد ساعت 18:30 پخش می‌شود.

«خاطره‌ها... خرمشهر از دریچه آرشیو» عنوان برنامه دیگری است که از شنبه 31 اردیبهشت تا پنجشنبه 5 خرداد ساعت 21:15 در کنداکتور این شبکه جای دارد.

در این برنامه در پنج بخش با عناوین «در مسیر خرمشهر»، «فرمانده»، «الی بیت المقدس»، «بانوی خرمشهر» و «سرود پیروزی» تهیه شده که شامل تصاویر و فیلم های آرشیوی از عملیات آزادسازی خرمشهر، مصاحبه با فرماندهان عملیات همچون سردار شهید احمد کاظمی و...، گفتگو با بانوان خرمشهری درخصوص خاطرات عملیات آزادسازی خرمشهر و سرودهای حماسی و خاطره‌انگیز به نمایش گذاشته می‌شود.

برنامه «گوهرشاد» کاری از گروه خانواده شبکه دو به تهیه‌کنندگی علی اکبر کریمی و اجرای مژده لواسانی است که به نقش مادران و زنان در دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر می‌پردازد.

مهمان ویژه این برنامه خانم سیده کبری عارف زاده، بانوی 61 ساله‌ای است که در روزهای فتح خرمشهر حضور داشته و پا به پای مردان برای آزادسازی شهر خود در تلاش بود و می‌جنگید. این برنامه در روزهای دوم و سوم خرداد ساعت 22:30 به مدت یک ساعت از شبکه دو پخش میشود.

«انیمیشن بچه‌های شهر خرم» به کارگردانی محمدحسین علمدار و تهیه‌کنندگی رضا اکبری‌راد دوشنبه 2 خرداد ساعت 14:30 به نمایش درمی‌آید.

داستان این فیلم در روزهای اشغال خرمشهر می‌گذرد. چند کودک در زمان اشغال خرمشهر توسط عراق از خانواده‌های خود جدا شده و به کمک سرایدار مدرسه که زخمی شده و در اسارت عراقی‌هاست می‌روند که با حضور این دانش‌آموزان اتفاقات جالبی رخ می دهد. آن‌ها سعی می‌کنند که به شیوه‌های مختلف از محاصره عراقی‌ها خارج شوند اما...‌

«فیلم سینمایی شیخ شریف» به کارگردانی اسماعیل فلاح‌پور و تهیه‌کنندگی محسن پیریایی در ژانر زندگینامه سه‌شنبه سوم خرداد ساعت 14:30 روانه آنتن این شبکه می‌شود.

این فیلم زندگی شهید محمدحسن شریف‌قنوتی را به‌ عنوان اولین شهید روحانی دوران دفاع مقدس روایت می‌کند. شیخ شریف در زمان جنگ در کنار مردم جنگ‌زده خرمشهر بود و از آنها حمایت معنوی می‌کرد.

پخش «نماهنگ و سرودهای حماسی» به همت پخش شبکه دو نیز از دیگر اقدامات شبکه دو به مناسبت پاسداشت عملیات آزادسازی خرمشهر خواهد بود.

از جمله نماهنگهایی که در فواصل برنامه‌های این شبکه پخش خواهد شد می‌توان به «یاد یاران»، «مقاومت و پیروزی»، «شهر آسمونی»، «خرمشهرها در پیش است» و موشن‌گرافی‌هایی همچون «نبرد خرمشهر» اشاره کرد.

همچنین برنامه «در انتهای الوند» بصورت منعطف با دعوت از مهمانان و پخش وله و پلاتو مجری از شنبه 31 اردیبهشت تا چهارشنبه 4 خرداد به این مناسبت خواهد پرداخت و برنامه «نمادو» نیز در دو گزارش مردمی به این موضوع اشاره می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها