نمایش معجزات ضامن آهو در قاب برنامه مثل ماه

یک کارشناس رسانه یادداشتی برای برنامه مثل ماه نوشته و در آن از ویژگی های این برنامه گفته است.
کد خبر: ۱۳۶۲۴۱۵

به گزارش جام جم، صداوسیما به رسم سنت هر‌ساله خود برای ماه رمضان در لحظات گهربار افطار و سحر ویژه‌برنامه‌های مناسبتی را تدارک دیده است. شبکه سه با ویژه‌برنامه مثل ماه همچون سال‌های گذشته در ثانیه‌های معطر و دلدادگی خالق و مخلوق با اجرای رسالت بوذری مهمان روزه‌داران است. برنامه‌سازان مثل ماه خوب می‌دانند که چطور می‌توان ذائقه و سلیقه مخاطب را به‌دست گرفت و به آن فرمان اجرا داد؛ مخاطبی که با گشت و گذار در دنیای مجازی، هر سال به‌دنبال محتوا و مفاهیم جدید است.

یکی از ابتکارات این دوره برنامه مثل ماه نمایش جلوه‌هایی از کرامات امام رضا(ع) است؛ به‌نحوی که سکانس‌هایی از معجزات امام مهربانی‌ها از شفای بیماران تا اجابت دعای شهید در حرم مطهر امام هشتم به تصویر کشیده شده است. برنامه مثل ماه با پخش آیتم‌های مربوط به الطاف و مهربانی‌های ضامن آهو، علاوه بر ثبت لحظات معنوی، تبلیغ مناسبی را درباره دین مبین اسلام و معجزات امامان شیعه اجرا کرده است که هر فرد ایرانی و خارجی یا مسلمان و غیر‌مسلمان با دیدن این جلوه‌ها متاثر خواهد شد. برای مثال روایت داستان بانوی مسیحی و شفاعت او توسط امام رضا(ع) و گرویدن این بانو به دین اسلام یکی از نقاط طلایی برنامه مثل ماه برای جذب مخاطب است. پخش فیلم‌های کوتاه از اتفاقات هیجان‌انگیز زندگی افراد مختلف نیز یکی دیگر از وجوه متفاوت برنامه مثل ماه برای رمضان ۱۴۰۱ است که دارای درس‌ها و پندهای عبرت‌آموز برای مخاطبان خود است.

در واقع برنامه مثل ماه به‌دنبال گریاندن مخاطب نیست بلکه با روایت صحیح و ملموس حقایق و ابعاد مختلف زندگی انسان‌های عادی به‌دنبال تامین نیازهای معنوی و دنیوی مخاطبان خود است.یکی دیگر از نقاط طلایی ویژه‌برنامه شبکه سه برای لحظات افطار، بهره‌گیری از هنر آیینه‌کاری به سبک آیین‌های حرم مطهر امام هشتم در دکور برنامه است که علاوه بر تقویت بعد معنوی برنامه به تداعی حال و هوای حرم امام رضا (ع)علیه‌السلام نیز کمک می‌کند.استفاده از سمبل کبوتر در دکور برنامه مثل ماه،حال و هوای مخاطبان را به‌سوی سقاخانه و صحن و حیاط‌های حرم مطهر می‌برد و حرم امن یار را در چشم مخاطبان به تصویر می‌کشد.این موارد گوشه‌ای از وجه تمایز ویژه‌برنامه مثل ماه برای رمضان امسال است که امید می‌رود این برنامه با ادامه این سبک و سیاق و ورود ابتکار و نوآوری در سال‌های آینده نیز به نیاز و سلیقه مخاطب احترام بگذارد.

فاطمه بغدادی/رسانه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها