رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا:

در خریدهای نوروزی مراقب مجرمان سایبری باشید

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا به مردم توصیه کرد که در خریدهای نوروزی که از طریق فضای مجازی اقدام می‌کنند، مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا به مردم توصیه کرد که در خریدهای نوروزی که از طریق فضای مجازی اقدام می‌کنند، مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.
کد خبر: ۱۳۵۸۱۸۹

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ علی‌محمد رجبی به آغاز خریدهای نوروزی مردم در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: مردم می‌توانند با رعایت نکات ایمنی بسیار ساده در خریدهای آخر سال، از حساب بانکی خود در مقابل بسیاری از روش‌ های کلاهبرداری برداشت غیرمجاز محافظت کرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر بسیاری از مردم به‌ منظور شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا همچنین عدم اتلاف وقت به خریدهای غیرحضوری و اینترنتی روی آورده‌اند که این امر علاوه بر مزایای زیاد آن در صورت عدم مراقبت می‌تواند خطراتی را در پی داشته باشد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا در خصوص نحوه کلاهبرداری گفت: مجرمان سایبری با راه‌اندازی فروشگاه‌های جعلی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و با تبلیغات جذاب و تخفیفات اغواکننده و با عناوینی مانند «فروش کالاهای مرغوب با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار» کالاهای بدون کیفیت خود را با قیمتی بیشتر از ارزش کالا به مشتریان خود می‌فروشند و اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

رجبی از عدم ارسال کالای خریداری‌ شده نیز به‌عنوان یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری نام برد و گفت: در بسیاری از مواقع کلاهبردار بعد از دریافت بیعانه یا حتی وجه کامل دیگر پاسخگوی فرد نیست.

وی به خرید حضوری به‌عنوان یکی از راهکارهای جلوگیری از کلاهبرداری اشاره کرد و گفت: در صورت خرید اینترنتی به آدرس URL سایت دقت کنید که با «https» شروع‌ شده باشد همچنین برخی از مرورگرها یک نماد قفل در جلوی آدرس وب دارند تا نشان دهند سایت دارای گواهی امنیتی قابل‌ اعتماد است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا افزود: بهترین روش برای جلوگیری از کلاهبرداری توجه به موارد منطقی و غیرمنطقی معامله است چراکه برخی معاملات بیش‌ازحد برای واقعی بودن خوب هستند مثلاً قیمت برخی اجناس را آن‌قدر پایین میاورند که خریدار را وسوسه کنند درصورتی‌که با واقعیت جور درنمی‌آید همچنین اگر سایتی از شما روش‌های پرداخت غیرعادی می‌خواهد، باید به آن شک کنید. مثلاً سایتی که از طریق کارت به کارت یا دریافت بیعانه درخواست پرداخت می‌کند به‌ احتمال‌زیاد کلاهبرداری است.

بر اساس اعلام پلیس، رجبی به کاربران توصیه کرد: از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند و به‌هیچ‌وجه به فروشگاه‌های شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها