هزینه عمل های جراحی چاقی به خیلی از فاکتورها از جمله شاخص توده بدنی، نوع عمل، نوع وسایل مصرفی، نوع بیمه پایه و بیمه تکمیلی، نوع بیمارستان و... بستگی دارد.
در کشور ما و در حال حاضر بیمه اعمال جراحی چاقی را فقط برای افراد با شاخص توده بدنی بالای ۴۰ تا حدی پوشش میدهد و بقیه بیماران چاق باید هزینه آزاد پرداخت کنند.
به نظر میرسد در دنیای امروز، تبلیغات و بازاریابی از رموز اصلی موفقیت در هر کاری است؛ البته صرفنظر از توانایی علمی و عملی آن فرد در آن حرفه! آیا واقعا خدمات پزشکی نیاز به تبلیغ دارد؟ در دنیای پرازدحام امروزی، بیماران بهراحتی و به روش سنتی قادر به انتخاب بهترین روشهای تشخیصی و درمانی نیستند.
از طرفی از آنجا که بر فضای مجازی نظارتی وجود ندارد، بیماران بهناچار به سمت فردی هدایت میشوند که با هزینه و تبلیغات بیشتر بیماران را میخکوب میکند اما آیا جذب بیماران ناآگاه بیشتر، تناسبی با کیفیت خدمات درمانی دارد؟ متاسفانه در دنیای پررقابت امروز، مخصوصا در کلانشهرها بهجای انتخاب خدمات درمانی بهتر، بیماران گرفتار کمپینهای تبلیغاتی میشوند. پس آگاه باشید!
دكتر شهاب شهابی - فلوشیپ جراحی لاپاراسكوپی / روزنامه جام جم
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
دکتر رسول جعفریان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
یوسف کرمی در واکنش به اجرای جنجالیاش در مراسم تجلیل از سر طلایی پرسپولیسیها
دکتر علیاکبر صالحی، رئیس بنیاد ایرانشناسی در گفتوگو با «جامجم» عنوان کرد
محمدرضا یوسفی، نویسنده ادبیات کودکونوجوان در گفتوگو با «جامجم»