طرز تهیه پوره برنج و سیب‌زمینی

برگ برنده: هضم آسان

سالمندی دوران بسیار حساس و مهمی است که باید به آن از همه نظر توجه ویژه داشت. از جمله به تغذیه که اهمیت زیادی دارد و با سلامت افراد سالمند در ارتباط مستقیم است.
کد خبر: ۱۳۰۰۹۱۸
به گزارش جام آنلاین به نقل از چاردیواری ضمیمه روزنامه جام جم، پوره برنج و سیب‌زمینی که در این شماره به آن پرداخته‌ایم به‌دلیل هضم آسان، سرشار بودن از موادمغذی و البته طعمی خوب، گزینه مناسبی برای افراد سالمند است.
 

مواد اولیه برای ۴ نفر

  برنج:   یک پیمانه  (۳۰۰۰ تومان)
  گوشت چرخ‌کرده: ۵۰ گرم (۳۰۰۰تومان)
  سیب‌زمینی کوچک: ۲ عدد (۵۰۰ تومان)
  پیاز متوسط: یک عدد
  فلفل دلمه‌ای کوچک: نصف
  سیر: ۲ حبه
  هویج متوسط: یک عدد
  گوجه فرنگی متوسط: یک عدد
  نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

 طرز تهیه

 
سیب‌زمینی و هویج را شسته، پوست‌کنده و با کمی آب می‌پزیم یا بخارپز می‌کنیم و وقتی کمی خنک شد به اندازه دلخواه خرد کرده و کنار می‌گذاریم. پیاز و سیر را خردکرده و در قابلمه‌ای ریخته و با کمی روغن تفت‌داده و گوشت چرخ‌کرده را به آنها اضافه‌می‌کنیم و خوب تفت می‌دهیم تا وقتی گوشت بپزد. سپس فلفل‌دلمه‌ای را شسته، مغزش را درآورده و خردکرده و به گوشت اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا از خامی درآید. بعد گوجه‌فرنگی را شسته، پوست‌کنده و خردکرده و همراه نمک، فلفل‌سیاه و هویج و سیب‌زمینی پخته و خردشده به آن اضافه‌کرده و خوب هم می‌زنیم و روی حرارت کم می‌گذاریم تا آب گوجه تمام شود. برنج را قبل از پخت شسته و با کمی نمک خیس می‌کنیم و با همان آب روی حرارت گذاشته و وقتی برنج پخت و آبش تمام شد آن را به مواد اضافه‌کرده و خوب هم می‌زنیم و با حرارت کم روی دم می‌گذاریم. در نهایت این غذای خوشمزه و پرخاصیت را در ظرف مناسبی می‌ریزیم و با ماست سرو می‌کنیم.
 

نکات آشپزی

*به جای گوشت می‌توان از گوشت مرغ یا سویا هم استفاده کرد.
*می‌توانیم از برنج نیم‌دانه استفاده کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها