ته چین هویج غذایی شیک و خوشمزه

طرز تهیه ته چین هویج

برای مزه‌دار شدن مرغ به آن نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کرده و خوب سرخ کنید. در آخر کمی زعفران دم کرده افزوده، حرارت را کم کنید و در تابه را بگذارید تا بپزند.
کد خبر: ۱۲۹۹۸۵۵

طرز تهیه ته چین هویج

به  گزارش جام جم آنلاین از فردا

مواد لازم برای ته چین هویج:

هویج ۵۰۰ گرم

فیله مرغ ۳۰۰ گرم
برنج ۳ پیمانه
زرده تخم مرغ ۳ عدد
ماست پرچرب ۴ قاشق سوپخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق سوپخوری
دارچین ۱ قاشق مرباخوری
پیاز ۱ عدد
نمک و فلفل به میزان لازم
روغن مایع مقداری
زردچوبه ۱ قاشق مرباخوری
کره ۵۰ گرم

طرز تهیه ته چین هویج

طرز تهیه ته چین هویج:

برنج را شسته، در کاسه با مقداری آب و نمک خیس کنید. هویج‌ها را پوست گرفته، بشویید و خلالی خرد کنید، در تابه‌ای مقداری روغن ریخته و روی حرارت بگذارید. خلال‌های هویج را در روغن سرخ کنید و بعد از روغن درآورده و کناری بگذارید.

پیاز را پوست گرفته، خلالی خرد کرده و در روغن سرخ کنید. فیله‌های مرغ را به قطعات ریز برش بزنید، به تابه پیاز‌ها اضافه کنید و تفت دهید.

برای مزه دار شدن مرغ به آن نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کرده و خوب سرخ کنید. در آخر کمی زعفران دم کرده افزوده، حرارت را کم کنید و در تابه را بگذارید تا بپزند. هویج را هم به تابه مرغ در حال پخت اضافه کنید. در صورت نیاز به اندازه نیم پیمانه آب اضافه کنید و در تابه را بگذارید.

برنج را داخل آب جوش ریخته و طبق معمول آبکش کنید. در کاسه‌ای مناسب زرده‌های تخم مرغ را ریخته و با چنگال کمی هم بزنید. زعفران دم کرده و ماست را اضافه کرده و مخلوط کنید. مایه ته چین آماده است.

برنج را داخل مایه ته چین ریخته و خوب مخلوط کنید. تابه‌ای که می‌خواهید ته چین را در آن بپزید چرب کنید. نیمی از مایه برنج را در تابه ریخته و با پشت قاشق فشرده و یک دست کنید.

مرغ و هویج را روی لایه اول برنج ریخته و پهن کنید تا همه سطح برنج را بپوشاند. مقداری دارچین روی مرغ و هویج بپاشید. حالا نوبت مابقی برنج آغشته به مایه ته چین است. آن را روی بقیه مواد ریخته و با پشت قاشق یک دست و کمی فشرده کنید.

تابه را روی حرارت ملایم گذاشته و با ته چنگال در برنج چند سوراخ ایجاد کنید. کره را آب کرده و روی ته چین بریزید، حالا در تابه را گذاشته و اجازه دهید ته چین دم بکشد. بعد از دم کشیدن، ته چین را در یک سینی یا دیس مناسب سر و ته کرده، برش زده و سرو کنید. 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها