وقتی لیست بهترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های گوگل پلی در سال ۲۰۲۰ مشخص شد، بازی The Gardens Between بیست و پنجمین جایزه‌اش را در گروه بهترین بازی‌های خلاقانه سال دریافت کرد و همین بهانه‌ای شد تا سری به این بازی جذاب بزنیم که نشریه‌ی گاردین آن را یک «شاهکار» توصیف کرده و گیم اسپات هم آن را پر از لحظات جادویی می‌داند.
کد خبر: ۱۲۹۲۸۱۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو،قبلا درباره‌ی بازی‌ Sky: Children of the Light صحبت کرده بودیم و می‌شود گفت که The Gardens Between هم همان فضای لطیف، آرامش بخش و پر رمز و راز را دارد که با داستانی خلاقانه ترکیب شده و یک شاهکار را به وجود آورده است.

 

بازی The Gardens Between
 

 

بازی The Gardens Between درباره‌ی دو دوست به نام‌های Arina و Frendt است که در همسایگی هم زندگی می‌کنند و یک روز با شروع شدن طوفان، از دنیایی متفاوت سر در می‌آورند که پر از جزایر زیباست. این جزیره‌ها از خاطرات ساخته شده‌اند و وقتی پای خاطرات گذشته در میان است یعنی زمان نقش پررنگی در بازی خواهد داشت،‌ آن‌قدر پررنگ که تقریبا می‌توانیم بگوییم زمان جوهره‌ی این بازی است.

شما کاراکترهای بازی را به صورت مستقیم کنترل نمی‌کنید و قرار است خط زمانی داستان را به دست بگیرید. یعنی با عقب یا جلو بردن زمان ترتیب اتفاقات مختلف را طوری تنظیم کنید که پازل‌ها حل بشوند که همین مکانیزم باعث شده که با گیم‌پلی بسیار جذاب و متفاوتی روبرو باشید.

بازی به همین دلیل کنترل‌های ساده‌ای دارد که به راحتی می‌توان با آن ارتباط برقرار کرد. مدت زمان گیم‌پلی هم کوتاه است و با توجه به اینکه داستان بی‌وقفه روایت می‌شود، پایان زیبای بازی زودتر از آنچه انتظارش را دارید فرا می‌رسد. کمی ناامیدکننده است، اما همان تایم کوتاهی که به بازی مشغول هستید آنقدر شما را شیفته اتمسفر استثنایی‌اش می‌کند که بعید است دلتان نخواهد یک بار دیگر بازی را از ابتدا شروع کنید.

 

بازی The Gardens Between
 

 

در گیم‌پلی The Gardens Between، علاوه بر زمان یک عامل مهم دیگر هم در حل کردن پازل‌ها موثر است و آن یک فانوس جادویی است که می‌شود نور داخل آن را به منبع‌های نور دیگر منتقل کرد تا یک پل جادویی برای کاراکترها ساخته شود. این پل جادویی کمک می‌کند تا از موانع موجود در جزیره‌ها رد بشوید و بتوانید به مجسمه‌ی سنگی هر مرحله برسید.

مجسمه‌ی سنگی، سازه‌ای است یک منبع نوری دارد و وقتی نور فانوس را به آن منتقل کنید پازل جزیره حل می‌شود، شما بخشی از خاطرات‌تان را پس می‌گیرید و به مرحله‌ی بعدی می‌روید. بازی به همین شکل دنبال می‌شود و هر چقدر به جلو می‌روید، پازل‌های سخت‌تری را باید حل کنید. اما پازل‌ها آنقدری سخت و بی‌منطق نیستند که در رد کردن آن‌ها به چالش بزرگی بر بخورید و همین روند منطقی و تعادل در درجه سختی باعث شده که شیرینی بازی را به خوبی بچشید.

بازی قابلیت ذخیر‌ه‌ی ابری دارد بنابراین اگر بازی را روی موبایل تجربه می‌کنید و دوست دارید گاهی هم روی پلتفرم‌های دیگر بازی را ادامه بدهید، مانعی وجود نخواهد داشت. فضاسازی بازی هم با تقریب خوبی بی‌نقص است زیرا علاوه بر طراحی بصری چشم‌نواز و گرافیک مناسب، توجه ویژه‌ای برای موسیقی پس‌زمینه هم صرف شده که کاملا شما را درگیر فضای ساده و پر از جزئیات بازی می‌کند.

در مجموع اگر طرفدار حل پازل‌ها هستید،‌ بازی The Gardens Between را حتما در لیست‌تان قرار دهید و خودتان را از این تجربه ناب و لذتبخش محروم نکنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها