با توجه به شرایط فعلی کرونا و افزایش خرید‌های آنلاین توصیه می‌شود این ۵ کالای را از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری نکنید.
کد خبر: ۱۲۹۱۹۵۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،برای تشویق مردم به تجارت الکترونیکی در سال ۲۰۰۵، در یکی دوشنبه‌های همان سال، روز شکرگذاری را با شعاردوشنبه سایبری شروع کردند و آن روز را  به  عنوان روز خرید آنلاین تعیین کردند. اما هنوز هم از سال ۲۰۰۵۵ تا به حال محصولاتی وجود دارند که خرید آنلاین آن‌ها توصیه نمی‌شود، چند مورد آن را در این گزارش جمع آوری کرده‌ایم.

محصولات مارک ناشناس

خرید لباس و کفش از مارک‌های ناشناخته که ما از ساخت آن‌ها خبر نداریم؛ ما در مورد چگونگی تولید آن‌ها و موادی که از آن‌ها ساخته شده چیزی نمی‌دانیم و غالبا در تبلیغات آن فقط تصاویر زیبایی که از آن‌ها منتشر شده است را می‌بینیم که جنس آن اصلا درون عکس مشخص نیست. عموما در چنین مواقعی بعد از خرید آنلاین از خرید خود تعجب کرده و می‌خواهیم که آن را بازگردانیم اما آن‌ها به دلیل اطلاع از جنس‌های بی کیفیت خود جنس‌هایشان را پس نمی‌گیرند.

جنس تقلبی

محصولات تقلبی

در بعضی سایت‌ها می‌بینیم که صاحبان کالا نوشته اند: "آن‌ها محصولات تقلبی برای مارک‌های بزرگ و بین المللی هستند، اما با قیمت بسیار پایین تر و با کیفیت بسیار مشابه اصلی." با این حال، هیچ وقت نباید لوازم آرایشی از این سایت‌ها خریداری شود چون ممکن است از اجناسی استفاده کرده باشند که برای سلامتی شما مضر باشد. این اجناس ممکن است در نگاه اول خوب باشند و به مرور آسیبشان را روی پوست شما نشان دهند.

اجناس تقلبی

محلول‌های پوست و مو

این فروشگاه‌ها اغلب محلول درمانی برای مو و مراقبت از پوست و ... تبلیغ می‌کنند اما حتی اگر مزایای این محصولات زیاد است، نباید آن‌ها را به صورت آنلاین خریداری کرد، زیرا ما مطمئن نیستیم که این محصول واقعا کیفیت را دارد یا ندارد. آن‌ها را خریداری نکنید چون ممکن است به پوست و موی شما آسیب برسانند.

محلول‌های تقلبی

طلای تقلبی

دختران زیادی پول‌های خودشان راجمع می‌کنند تا به محض پایین آمدن قیمت طلا آن را خریداری کنند. به همین دلیل بیشتر دختران جوان خریدار طلاهای تقلبی هستند. چون آن‌ها به محض مشاهده قیمت طلای ارزان قیمت در فروشگاه‌های آنلاین ‌دستبند یا انگشتر طلا را خریداری می‌کنند بدون ‌آنکه از اصل بودن آن مطمئن شوند.

طلا

لنز چشم

برای جلوگیری از خطرات احتمالی در قرنیه چشم و صدمات جدی به شبکیه، ترجیح داده می‌شود لنز‌های خود را از مراکز تخصصی چشم یا برخی از داروخانه‌های بزرگ که این محصولات را با مارک‌های معروف می‌فروشند، خریداری کنید. زیرا ممکن است این آسیب به حدی زیاد باشد که باعث کور شدن شما شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها