بر اساس جدیدترین اخبار منتشرشده از اپل، این شرکت یک دکمه مخفی به‌نام Back Tap به گوشی‌های آیفون اضافه کرده است.
کد خبر: ۱۲۸۴۸۵۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، ماه گذشته به آیفون یک دکمه‌ی جدید اضافه شد که احتمالا هنوز متوجه وجود آن نشده‌اید؛ زیرا به‌صورت مخفی طراحی شده است. البته این بدان معنا نیست که اپل به‌صورت مخفیانه به خانه‌ی شما آمده و دکمه جدیدی به دستگاهتان چسبانده است! این شرکت اخیرا iOS 14، جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل گوشی‌ هوشمند آیفون را منتشر کرده که دارای قابلیت جدیدی به‌نام Back Tap است؛ این ویژگی فرمان‌ها را ازطریق ضربه به پشت دستگاه اجرا می‌کند. قابلیت Back Tap یک «دکمه» جذاب جدید به تلفن شما اضافه می‌کند که مرز بین سخت‌افزار و نرم‌افزار را به حداقل می‌رساند.

بک تپ آیفون / iPhone Back Tap

این قابلیت تمام پنل پشتی دستگاه شما را به یک دکمه لمسی بزرگ تبدیل می‌کند که به ضربه‌های دوتایی و سه‌تایی حساس است. هر کدام از این ضربه‌ها می‌تواند عملکرد خاصی را در دستگاه فعال کند. به احتمال زیاد شما هنوز نتوانسته‌اید این قابلیت را فعال کنید یا اصلا متوجه آن شوید؛ زیرا اپل تنظیمات آن را در منوی دسترسی (Accessibility menu) قرار داده است.

هدف اصلی این قابلیت، ارائه‌ی گزینه‌های جدیدی برای افزایش تعامل کاربران با دستگاه‌ است. بیشتر عملکرد این بخش جدید به بازکردن منوهای مختلف، دسترسی به مرکز کنترل، اسکرول کردن در اپلیکیشن‌ها یا وب‌سایت‌ها، گرفتن اسکرین‌شات یا فعال کردن سیری مرتبط می‌شود.

بک تپ آیفون / iPhone Back Tap

ز آن‌جایی که Back Tap با اپلیکیشن میان‌بر اپل نیز ارتباط برقرار می‌کند، می‌توانید از این قابلیت برای اجرا کردن تقریبا هر برنامه‌ای که می‌خواهید، استفاده کنید. این یک دکمه‌ی بسیار جذاب  تا وقتی فعال نشده کاملا مخفی است. کاربر می‌تواند با فعال کردن آن و زدن یک ضربه سریع به پشت دستگاه، هر عملکردی که برای آن تنظیم کرده است فعال کند.

کلید اصلی این قابلیت، شخصی‌سازی نرم‌افزار است. اپل می‌توانست به‌راحتی Back Tap  را به چند گزینه‌ی از پیش تعیین‌شده محدود کند؛ اما با باز گذاشتن راه میان‌برها، Back Tap را به ابزاری با خلاقیت بی‌حدوحصر تبدیل کرده است و به کاربران اجازه می‌دهد روش‌های خاص خود را برای استفاده از دکمه جدید در پشت آیفون بیابند. البته این قابلیت تنها مختص اپل نیست و چندی پیش گوگل برای اندروید ۱۱ ویژگی مشابهی را مورد آزمایش قرار داد. قابلیت یادشده در اندروید محدودتر بود و هیچ‌وقت نتوانست به مرحله‌ی نهایی برسد. از آن زمان برخی از توسعه‌دهندگان این ویژگی را برای گجت‌های اندروید تکرار کرده‌اند.

بک تپ آیفون / iPhone Back Tap

سطح کنترلی این ویژگی برای دستگاه‌های iOS تقریبا بی‌سابقه است. تصور کنید اپل به شما اجازه می‌داد از دکمه کناری را - که اکنون برای فعال‌سازی Siri و Apple Pay در آیفون 12 به کار می‌رود - برای بازکردن دیگر اپلیکیشن‌ها شخصی‌سازی کنید؛ انجام این حرکت از سوی اپل تقریبا غیر قابل تصور است.

این قابلیت بسیار عملکرد خوبی دارد و می‌تواند تفاوت بین یک ضربه اتفاقی و عمدی را متوجه شود. یعنی نباید نگران فعال شدن اشتباهی Back Tap با یک ضربه غیر عمد باشید؛ این قابلیت می‌تواند به‌خوبی عملکردهایی که به آن داده می‌شود انجام دهد.

یکی از بهترین میان‌برهایی که می‌توان برای این بخش تنظیم کرد، مرکز کنترل است. قابلیت Back Tap برای ایجاد تعامل سخت‌افزاری جدیدی که قبلا دردسترس نبود، حسگرها و سخت‌افزارهای آیفون شما را مجدد برنامه‌ریزی می‌کند. این یک دکمه فیزیکی جدید است که کاربران می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و تقریبا هیچ‌کدام از محدودیت‌های اپل را ندارد.

به‌طور کلی، دکمه‌های فیزیکی مستقیم‌ترین شکل تعامل با کاربر هستند. به همین دلیل است که سامسونگ مدت‌ها روی دکمه بیکسبی سرمایه‌گذاری کرده است و سعی دارد عملکرد آن را بهتر کند. اپل نیز با اضافه کردن Back Tap توانسته است قدمی برای افزایش تعامل مخاطب با دستگاه بردارد. به ‌نظر می‌رسد این قابلیت با موفقیت بیشتری نسبت به دکمه بیکسبی سامسونگ همراه باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها