jamejamsara
سرا زندگی کد خبر: ۱۲۸۰۱۳۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۹  |  ۲۰:۳۰

خستگی ذهنی باعث می شود نتوانید تمرکز داشته باشید و با آزردگی کوچکی به شدت ناراحت و عصبی می شوید سعی کنید در این مواقع تصمیمات کمتری بگیرید و بیشتر استراحت کنید.

title

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شیعه نیوز، زمانی که دچار خستگی فکری میشوید، توانایی در انجام کارها کمتر می شود ،تصمیم گیری سالم سخت تر می شود، همچنین میزان تمرکز و آرامش پایین میاید و بروز احساسات با مشکل رو به رو میشود.با گذشت زمان، خستگی ذهنی می تواند منجر به فرسودگی کامل، مسائل فیزیکی و بیماری های مرتبط با استرس شود اما، زمانی که متوجه شدید که چرا احساس خستگی می کنید، می توانید اقداماتی را برای بازگرداندن انرژی انجام دهید.

علائم و نشانه های خستگی ذهنی و فکری :

خستگی ذهنی می تواند از طریق بسیاری از موارد آشکار شود:

خستگی فیزیکی:

بدن شما احساس خستگی می کند و شما در پایان روز به جای دویدن ترجیح می دهید روی صندلی بنشینید و از نوشیدنی چای لذت ببرید، حتی اگر شما بیشتر وقت خود را پشت میز گذرانده باشید.

بی قراری و تحریک پذیری:

شما سریع نسبت به رفتار دیگران ناراحت یا عصبی میشوید.

ناتوانی در تمرکز:

در این حالت تمام کردن پروژه و کار بسیار دشوار میشود ، تصمیم گیری برایتان سخت میشود، کلمه درست را نمی توانید پیدا کنید.

راههایی برای درمان و کاهش خستگی ذهنی:

چطور می توانیم برخی از این روزهای سخت را مدیریت کنیم بدون اینکه ما را از پا دربیاورند؟ برای پاسخ به این سوال در بخش از نمناک چند پیشنهاد بسیار ساده و البته موثر داریم.

تصمیمات کمتری بگیرید:

با توجه به تحقیقاتی که انجام دادیم، ما در هر روز با تعداد زیادی تصمیم گیری مواجه هستیم و در پایان روز موجب تحلیل رفتن انرژی ذهنی میشود سپس ما به احتمال زیاد تصمیمات ناسالم میگیریم و هر کاری که راحت است انجام می دهیم، مثل دراز کشیدن رو نیمکت، به جای ورزش کردن، یا خوردن غذاهای حاضری به جای یک غذای سالم.

یکی از راه های اجتناب از خستگی ذهنی محدود کردن تصمیم گیری است، با حفظ بعضی از تصمیمات اساسی، ساده و معمول (یا حذف آنها)، انرژی ذهنی بیشتری برایتان باقی میماند.

به طبیعت نگاه کنید:

کمی به خودتان استراحت بدید و از پنجره بیرون را تماشا کنید ، بر اساس تحقیقاتی از دانشگاه ملبورن، فقط یک دقیقه نگاه کردن به فضای سبز خطا را کاهش و تمرکز را در بین دانش آموزان افزایش میدهد.

دکتر کیت لی، که این مطالعه را هدایت می کند، گفته است:"این واقعا مهم است که استراحت های خیلی کوتاه داشته باشید." "این چیزی است که بسیاری از ما به طور طبیعی انجام می دهیم وقتی که تحت تأثیر فشار و یا ذهنی خسته می شویم.

یک علت وجود دارد که شما پنجره را نگاه می کنید و طبیعت را دنبال می کنید ؛ این می تواند به شما در تمرکز بر روی کار و حفظ کارایی در طول روز کمک کند. »بنابراین نهار خود را بیرون بخورید یا به آن نگاه کنید این استراحت به شما کمک می کند که احساس بهبودی کنید و قادر به تمرکز بیشتر بر روی وظایف پیش رو باشید.

فقط بلند شوید و بروید !:

مطالعات متعدد نشان می دهد که ورزش در افزایش تمرکز مفید است؛ بیست دقیقه ورزش می تواند عملکرد را بهبود بخشد و تمرینات کوتاه و شدید، می تواند جریان خون را به مغز افزایش دهد و خلق و خو، حافظه و خلاقیت خود را بهبود بخشد.

استراحت کنید:

استراحت کوتاه یا بلند مدت فرقی نمی کند استراحت با خستگی ذهن مبارزه میکند ، شما می توانید این کار را حتی در شلوغ ترین روزهای خود انجام دهید، تایم ناهار داشته باشید یا 15 دقیقه بدون هیچ برنامه ای برای پیاده روی یا حداقل نفس کشیدن بیرون بروید. سپس، هر هفته، مطمئن باشید که برای خود زمان آزاد باقی بگذارید. این زمان باز میتواند به شما یک رویکرد روانی بدهد اما همچنین امکان فرصتهای غیرمنتظره برای توسعه را فراهم میکند.

افزایش شبکه های مجاز پشتیبانی و منابع:

اکثر افراد فکر می کنند که درخواست کمک به طور خودکار خستگی ذهنی شما را کاهش می دهد. با این حال، دریافت مشاوره و کمک از افرادی که واجد شرایط و یا متعصب در مورد چگونگی غلبه بر چالش می تواند خستگی ذهنی شما را بیشتر و بدتر کند.

برای رفع خستگی ذهنیتان از خود چند سوال بپرسید:

چه نوع حمایت، راهنمایی و کمکی نیاز دارم؟
مکان هایی که می توانم کمک بگیرم کجا هستند؟
چه کسی یا منبعی می تواند به من کمک کند؟
آیا آنها از موقعیتی بیرون می آیند که بدون قید و شرط از من پشتیبانی می کنند یا آیا آنها دیدگاه ها و انتظارات خود را بر من تحمیل میکنند؟

شکل ذهنی روز خود را تنظیم کنید:

کدامیک از شما فکر میکنید بهتر است که روزی ذهنی ساده تر داشته باشید؟ صبح دیر از خواب بیدار شوید، صبحانه را با قهوه و شکر شروع کنید در حالی که اخبار تراژدی جهان در تلویزیون را گوش می دهید؛ یا پیش از بیدار شدن از خواب، پنج دقیقه به موسیقی آرام گوش کنید، گوش دادن به یک پادکست الهام بخش که به شما ایده ها و راه حل ارائه بدهد و داشتن صبحانه، یک شیرینی یا ابمیوه؟

چگونگی شروع روز خود را انتخاب کنید و تغییرات ساده را انجام دهید و هر روز آنها را تکرار کنید ، مطمئن باشید که همین راه کارهای به ظاهر ساده اثربخش خواهند بود و به راحتی شما را از خستگی ذهنی و فکری نجات می دهند.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
سوء استفاده مکرون از مفهوم آزادی

سوء استفاده مکرون از مفهوم آزادی

اگر بخواهیم با منطق رئیس‌جمهور فرانسه به اتفاقات اخیر نگاه کنیم باید آن را به آزادی هتک حرمت مقدسات ادیان دیگر تعبیر کنیم البته باید در نظر داشته باشیم این هتک حرمت نمی‌تواند یکطرفه باشد، چرا که اگر مکرون توهین به اسلام را مصداق آزادی بیان معرفی کند باید اقدامات متقابل مسلمانان را نیز از مصادیق آزادی بیان بداند.

نشانه‌های قوه قضاییه فعال

نشانه‌های قوه قضاییه فعال

نکاتی در مورد دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان وجود دارد که باید به آن پرداخت‌.

انتظاری آگاهانه برای عهدی عاشقانه

انتظاری آگاهانه برای عهدی عاشقانه

در عرف روزنامه‌نگاری، برخی مطالب وابسته به زمان است و اگر انتشارشان کمی با تاخیر انجام شود، مطلب با اهمیتی محسوب نمی‌شود و از صفحه در می‌آید، اما گاهی باید برخی نکات را با کمی تاخیر بیان کرد، درست مانند همین مطلب.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر