این روزها بسیاری از زوج‌های جوان زندگی‌شان را از خانه‌های کوچک شروع می‌کنند تا بتوانند از نظر اقتصادی، هزینه‌ها را بهتر مدیریت کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و به هر دلیلی در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کنید، با رعایت کردن هفت نکته طلایی برای چیدمان فضای کوچک، خانه‌ای شیک، زیبا و بزرگتر برای خودتان و همسرتان بسازید.
کد خبر: ۱۲۷۷۶۹۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تابناک ،این روزها بسیاری از زوج‌های جوان زندگی‌شان را از خانه‌های کوچک شروع می‌کنند تا بتوانند از نظر اقتصادی، هزینه‌ها را بهتر مدیریت کنند.  

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و به هر دلیلی در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کنید، با رعایت کردن هفت نکته طلایی برای چیدمان فضای کوچک، خانه‌ای شیک، زیبا و بزرگتر برای خودتان و همسرتان بسازید.

  1. آینه‌ها را دست کم نگیرید

بسیاری از فضاهای کوچک، پتانسیل‌های بزرگی دارند و یکی از بهترین وسایل که می‌تواند پتانسیل این فضاها را بالا ببرد، آینه است.

  • آینه‌ها خیلی راحت می‌توانند به فضای کوچک منزل شما عمق دهند و اغلب این کار را به دو روش انجام می‌دهند؛ روش اول انعکاس فضای منزل است که باعث می‌شود دیوار خانه به چشم نیاید و این تصور ایجاد شود که تصویر داخل آینه امتداد فضای منزل شماست.
  • روش دوم بازتاب نور است که یکی از بهترین روش‌ها برای بزرگتر نشان دادن خانه کوچک خواهد بود. بنابراین موقع خرید وسایل برای خانه کوچک، خرید آینه را فراموش نکنید و آن را در جای مناسبی قرار دهید.
  1. از وسایل چند کاره استفاده کنید

وقتی برای خرید جهیزیه وارد فروشگاه‌های مبلمان می‌شوید، این نکته را در نظر داشته باشید که در حال خرید برای یک فضای کوچک هستید؛ بنابراین هر چیزی که در لیست خرید وسایل ضروری و مهم جهاز عروس قرار دارد باید واجد راهنمای خرید زیر باشد تا جهاز عروس داخل خانه کوچک با مشکل رو به رو نشود (برای مشاهده این لیست مهم از وسایل جهاز از سایت دیجی‌کالا کمک بگیرید):

  • قبل از خرید باید اندازه فضایی که قصد دارید برایش مبلمان تهیه کنید، آماده باشد. در غیر این صورت خرید نکنید تا زمانی که خانه آماده تحویل شود.
  • استفاده از وسایل چند کاره یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن فضایی مرتب و منظم است. بنابراین به دنبال وسایل کم جا و چند کاره باشید، مثلا از مبلمان تخت خواب شو استفاده کنید تا اگر مهمان‌هایتان خواستند پیش‌تان بمانند، دچار کمبود جا نشوید یا میزهای تاشو را به عنوان میز کار در فهرست خریدتان قرار دهید که بعد از کار می‌توان آن‌ها را جمع کرد.
  • به خاطر داشته باشید هر چه تعداد کشوهای دور از چشم وسایل شما بیشتر باشد، نتیجه بهتری به دنبال خواهد داشت. سعی کنید تخت، میز مبلمان راحتی و حتی عسلی‌ها کشودار باشند تا بتوانید وسایل اضافه‌ای را که برایشان جایی ندارید، داخل آن‌ها قرار دهید. 

7 نکته کارآمد برای چیدمان یک خانه کوچک که به کمک زوج های جوان خواهد آمد

  1. فقط وسایل ضروری را تهیه کنید

بعضی‌ها هنوز هم به رسم قدیمی کامل بودن همه وسایل در زندگی زوج‌های جوان اعتقاد دارند؛ در حالی که این اعتقاد نه با وضعیت اقتصادی بسیاری از زوج‌ها سنخیت دارد و نه با فضای کوچک محل زندگی بعضی از آن‌ها.

  • وقتی نوبت به خرید وسایل برای فضای کوچک می‌رسد، لازم نیست حتما تمام جزئیات را رعایت کنید. برای مثال برای خرید سرویس خواب در مدل های متنوع لازم نیست در کنار خرید تخت خواب، میز پاتختی هم بخرید. یک تخت دو نفره کم جا هم قیمت کمتری دارد و هم جای کمتری اشغال خواهد کرد.
  • به خاطر داشته باشید هر چقدر بیشتر به خرید وسایل ضروری توجه کنید و قید موارد غیر ضروری را بزنید، برایتان بهتر است. بعدا هم که در خانه جدید جا افتادید، نسبت به خرید اکسسوری برای فضای کوچک بسیار محتاط باشید و خانه را شلوغ نکنید. 
  1. استفاده از فضای دیوارها

وقتی در خانه کوچک ساکن شوید، متوجه خواهید شد کف زمین، تنها فضایی نیست که قابلیت استفاده شدن دارد و کم‌کم دیوارها و حتی سقف نظرتان را به خود جلب خواهند کرد.

  • استفاده از شلف یا طبقات دیواری می‌تواند بهترین روش برای زوج‌هایی باشد که دوست دارند از وسایل تزئینی در منزل‌شان استفاده کنند. این طبقات فضای مناسب برای قرار دادن دکوری‌ها را به شما می‌دهند و در عین حال باعث می‌شوند فضای زمین برای وسایل ضروری‌تر و بزرگ‌تر در نظر گرفته شود.
  • اگر به گل و گیاه علاقه دارید می‌توانید از گلدان‌های سقفی و آویز دار استفاده کنید یا حتی گلدان‌ها را روی طبقات دیواری بچینید. این کار فضای روی زمین را برای استفاده‌های ضروری‌تر باز نگه می‌دارد.
  • به جای استفاده از آباژور سراغ لامپ‌های سقفی یا دیواری بروید و فضای روی زمین را آزاد بگذارید. 
  1. رنگ‌های روشن، معجزه‌گرهای بزرگ

آخرین چیزی که یک خانه کوچک به آن نیاز دارد، رنگ‌های تیره و به اصطلاح خفه است؛ مگر اینکه بخواهید فضای خانه‌تان را به یک دخمه تاریک تبدیل کنید؛ در غیر این صورت به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • اگر عاشق کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های شلوغ و رنگ‌های تیره هستید؛ بهتر است فعلا قید این علاقه را بزنید. هر گونه شلوغی و تیرگی باعث کوچکتر به نظر آمدن خانه شما می‌شود. در عوض دیوارها را سفید کنید یا از کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های محو و رنگ‌های روشن استفاده کنید، همچنین می‌توانید از این پالت رنگی برای انتخاب رنگ دیوارها کمک بگیرید.
  • رنگ مبلمان را روشن انتخاب کنید و اگر نگران هستید زود کثیف شوند، برایشان کاور یا پیراهن مبل تهیه کنید. دقت کنید که رنگ کاور مبل هم باید روشن باشد.
  • در کنار رنگ مبلمان، رنگ فرش‌ها و پرده‌ها را دست کم نگیرید. بهتر است رنگ فرش‌ها نیز شاد و روشن باشد و برای رنگ پرده‌ها هم از همین قانون استفاده کنید.
  • به جای خرید پرده‌های ضخیم، سراغ پرده‌هایی بروید که بخشی از نور روز را داخل خانه می‌آورند و باعث بزرگتر به نظر آمدن خانه می‌شوند.
  • به جای پرده ضخیم، برای پرده معمولی پشت پرده‎ای تهیه کنید تا بتوانید موقع شب فضای خصوصی بهتری فراهم کنید. 
  1. نورپردازی، ساده اما کاربردی

7 نکته کارآمد برای چیدمان یک خانه کوچک که به کمک زوج های جوان خواهد آمد

اگر با قواعد زاویه پردازی نور آشنا باشید، می‌دانید که زاویه تابش نور می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی نحوه به نظر رسیدن اجسام داشته باشد و این قانون در فضاهای کوچک نمود بیشتری پیدا می‌کند.

  • از آنجایی که فضای کوچک نیاز به نورپردازی بسیار دقیقی دارد، بهتر است این کار را به دست افراد متخصص بسپارید تا بر اساس پتانسیل‌های خاص خانه شما دست به طراحی نور بزنند. بعد از این کار خواهید دید که فضای خانه بسیار زیباتر، صمیمی‌تر و بزرگتر به نظر می‌رسد. 
  1. استفاده از وسایل خیلی بزرگ ممنوع

وقتی خانه کوچکی دارید، خرید وسایل خیلی بزرگ ایده خوبی برای شما نخواهد بود؛ البته قرار هم نیست تمام وسایل خانه‌تان کوچک باشند؛ اما بهتر است حد وسط را نگه دارید و وسایلی با ابعاد متوسط را برای فضای خانه‌تان در نظر بگیرید. اگر وسایل و به ویژه مبلمان شما خیلی بزرگ باشند، خانه را بسیار کوچکتر نشان خواهند داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها