فوت و فن‌های نگهداری از یک گیاه آپارتمانی بی دردسر

دراسنا، آپارتمانی و زیبا

دراسنا پرچمی، گیاهیست مقاوم و با شرایط نگهداری آسان که دارای گونه های متنوعی است. این گیاه به دلیل شباهت ظاهری به نخل، از انواع گیاهان زینتی به شمار می رود که در اکثر منازل، ادارات و دفاتر برای زیبا کردن دکوراسیون استفاده می شود.
کد خبر: ۱۲۷۷۰۹۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران درخت، 

 گیاه دراسنا پرچمی

اسم علمی این گیاه Dracaena marginata است که دارای 40 گونه مختلف از درختچه های همیشه سبز است. اغلب گونه های این گیاه نخل مانند بوده و ریشه هایی دارند که در تمام طول، قطر یکسانی داشته و به رنگ زرد و نارنجی می باشند. گونه marginata نسبت به شرایط مختلف آپارتمانی بسیار مقاوم است. برگ هایی دارد که خشن و سبز رنگ هستند و گاهی دارای نوارهایی به رنگ زرد یا قرمز متمایل به قهوه ای می باشند. این گیاه به خون سیاوشان نیز معروف است. رشد انواع مختلف این گیاه بسته به نوع و محدوده جغرافیای زندگیشان متفاوت است.

گل دراسنا پرچمی

گل دراسنا پرچمی

ارقام معروف دراسنا پرچمی

دراسینا پرچمی (Dracaena marginata) انواع مختلفی دارد در شکل ظاهری و ترکیب رنگ برگ ها با هم متفاوتند. بعضی از معروف ترین انواع دراسنا پرچمی در زیر می آیند:

  • marginata: فرم پایه دراسینا پرچمی است که دارای برگ های سبز تیره با حاشیه قرمز می باشد.
  • marginata Tricolor: برگ های این گیاه سه رنگ بوده و به همین دلیل به آن tricolor گفته می شود. دارای برگ های سبز با حاشیه های قرمز تیره و نوار سفید در وسط برگ می باشد.
  • marginata Bicolor: این نوع دراسنا پرچمی برگ هایی با رگه های سبز و قرمز دارد.

شرایط نگهداری دراسنا پرچمی

نور:

گیاه را از نور مستقیم آفتاب محافظت کنید. در محیط هایی با نور روشن، سرعت رشد گیاه سریع تر می شود و در نور کم هم گیاه می تواند زنده بماند و گیاهی مقاوم به سایه است. نگهداری دراسنا در نور کافی باعث می شود نوار قهوه ای و قرمز رنگ حاشیه برگ ها بهتر نمایان شود.

آبیاری:

دراسنا پرچمی نسبت به خشکی حساس است و بهتر است به طور منظم آبیاری شود. هفته ای 3-2 مرتبه آبیاری در تابستان و یک بار در زمستان کافی است. برای آبیاری بهتر است از آب کتری سرد شده استفاده نمایید تا نوک برگ ها دچار خشکی نشود.

رطوبت:

گل دراسنا پرچمی به رطوبت متوسط نیاز دارد و معمولا رطوبت اتاق برای آن کافی است. البته در صورت امکان بهتر است در هوای گرم و خشک هر چند وقت یک بار برگ ها را غبارپاشی کنید. غبارپاشی همچنین به تمیز شدن برگ ها از کرد و غبار هم کمک می کند.

خاک مناسب:

خاک کمی اسیدی موردپسند گیاه است پس برای ترکیب خاک آن از خاک باغچه به همراه خاک برگ و شن یا پرلیت می توانید استفاده کنید. و یا می توان از خاک های مخصوص گیاهان گلدانی که زهکش خوبی هم داشته باشند استفاده کرد. اضافه کردن کمپوست برای تقویت خاک هم توصیه می شود.

newsQrCode
برچسب ها: دراسنا پرچمی گل
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها