کباب خانگی لذیذ و خوشمزه

طرز تهیه کباب شامی

کباب شامی یکی از خوشمزه ترین غذا های خانگی به خصوص برای کودکان است که آن را می‌توان به عنوان پیش غذا و یا وعده اصلی برای شام و نهار میل نمود.
کد خبر: ۱۲۷۶۰۸۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل بیتوته ، کباب شامی نوعی خوراک سنتی شبیه به کتلت است که با گوشت چرخ‌کرده و آرد نخودچی یا لپه تهیه میشود. با طرز تهیه کباب شامی آشنا شوید.

طرز تهیه کباب شامی

مواد لازم برای تهیه کباب شامی

 

 گوشت چرخ کرده

300 گرم

پیاز

 1 عدد

 نمک و فلفل و زردچوبه

 به مقدار لازم

 آرد نخودچی یا آرد سوخاری یا آرد نان

2-3 قاشق غذاخوری

 تخم مرغ

1 عدد

سیب زمینی خلالی

 برای سرخ کردن

 

طرز تهیه کباب شامی

  1. ابتدا پیاز را با رنده ی ریز رنده کنید و با گوشت چرخ کرده داخل ظرف بزرگتری بریزید. سپس تخم مرغ و نمک و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید و یک قاشق آرد سوخاری یا آرد نخودچی به آن اضافه کنید و مخلوط کنید، اگر مایه ی کباب شامی شل بود آرد بیشتری به آن اضافه کنید تا مواد با هم منسجم شوند.

  2. اگر سفت بود 1 عدد تخم مرغ به آن اضافه کنید. کل مواد را کاملا ورز بدهید. سپس از مواد به اندازه ی کم بردارید و داخل دست شکل بدهید و داخل روغن داغ سرخ کنید.

  3. می توانید گوجه را به صورت حلقه ای خرد کنید و سرخ کنید و با سیب زمینی سرخ کرده و لیموترش میل کنید.

بعضی افراد کباب شامی را با سس میل می کنند برای اینکه کباب شامی را با سس تهیه کنید بعد از سرخ شدن مقداری رب گوجه فرنگی را با مقداری نمک و فلفل و زردچوبه در روغن تفت بدهید و بعد به آن آب اضافه کنید و اجازه بدهید کمی بجوشد.

در این حین گوجه های حلقه شده را کف تابه بچینید و بعد کباب شامی ها را روی آن ها قرار بدهید و سس آماده شده را روی آن ها بریزید و در آن را بگذارید و اجازه بدهید تا سس به خورد کباب شامی ها برود. 

 

برای مشاهده دستورالعمل غذای سریع و ساده کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها