وزیر ارتباطات اظهار داشت: من از کم و کیف داستان مسدودسازی سایت های دانلود فیلم بی اطلاع هستم، اما در نهایت موضوع متوجه شدم که این سایت ها کاربران بسیار زیادی دارند.
کد خبر: ۱۲۳۲۴۷۶
وزیر ارتباطات:از فیلترینگ سایت های دانلود فیلم بی اطلاع هستم

به گزارش جام جم آنلاین، محمدجواد آذری جهرمی در مصاحبه با رادیو گفت وگو با اشاره به توقف فروش و دانلود فیلم های سینمایی از سایت های دانلود، گفت: من هنوز هم نمی دانم که داستان از چه قرار است و چه کسی این سایت ها را بسته است!

وی افزود: من در فضای مجازی مواجه شدم با هجمه ای از نظرات کاربران که می گفتند سایت های دانلود فیلم مسدود شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: این که چرا سایت های دانلود فیلم مسدود شده را نمی دانم و به همین ترتیب از تعداد سایت های بسته شده و جزییات ماجرا اطلاعی ندارم.

وی ادامه داد: جای تاسف دارد که موضوع کلانی مانند توقف فروش و دانلود فیلم های سینمایی از سایت ها که تاثیر بر کل فضای کشور می گذارد، بدون اطلاع متولی امر یعنی وزارت ارتباطات انجام می شود.

محمدجواد آذری جهرمی در ارتباط تلفنی با شبکه رادیویی گفت و گو تصریح کرد: عده ای می آیند و تصمیم می گیرند و تبعاتی را برای وزارت ارتباطات به وجود می آورند.

وی با اشاره به موضوع فیلترینگ در کشور، توضیح داد: این موضوع همیشه به دو طریق در کشور مورد بررسی و تصمیم گیری قرار می گیرد.

این مقام ارشد دولت در ادامه افزود: موضوع فیلترینگ یا باید در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه فضای مجازی مطرح شود و یا باید دستور قاضی را داشته باشد.

وی ادامه داد: موضوع مسدودسازی سایت های دانلود فیلم در کارگروه تعیین مصادق مطرح نشده است، از طرفی در جریان صدور حکم قاضی هم نیستم.

آذری جهرمی با اشاره به این که دستگاه قضایی کشور باید در خصوص مسدودسازی سایت های دانلود فیلم توضیح دهد، عنوان کرد: این دستگاه باید اعلام کند این تصمیم را بر چه اساسی گرفته است.

وی افزود: من در حاشیه جلسه شورای عالی فضای مجازی به رییس قوه قضاییه گفتم، انتظار داریم در هنگام تصمیم گیری در مورد این دست از موضوعات ما را هم در جریان قرار دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: مسئولیت و تصمیمات و کارهای قوه قضاییه برای ما محترم است و حتما این دستگاه برای کار خود استدلال هایی را دارد، بر همین اساس در مورد جزییات مساله باید از قوه قضاییه سوال شود.

وی تاکید داشت: من از کم و کیف داستان مسدودسازی سایت های دانلود فیلم بی اطلاع هستم، اما در نهایت موضوع متوجه شدم که این سایت ها کاربران بسیار زیادی دارند.

محمدجواد آذری جهرمی با بیان این که بسیاری از تصمیمات به هماهنگی نیاز دارند، عنوان کرد: هر تصمیمی می تواند در تعداد بسیار زیادی از کاربران اینترنت اثر بگذارد.

وی افزود: اگر من از جزییات و دلایل تصمیم به مسدودسازی سایت های دانلود فیلم مطلع باشم شاید از این تصمیم دفاع کنم، اما هیچ اطلاعی از هیچ چیز ندارم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این که افکار عمومی به توضیح دادن نیاز دارند، عنوان کرد: من به افکار عمومی توضیح دادم که وزارت ارتباطات در جریان مسدودسازی سایت های دانلود فیلم نیست و از طرفی دیگر مجری این فیلترینگ نیز وزارت ارتباطات نیست.

وی اضافه کرد: قطعا یک قاضی هنگام تصمیم گیری و صدور حکم استناد قانونی می آورد.

محمدجواد آذری جهرمی ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر محتوای فضای مجازی نظارت نمی کند و دادستانی ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ناظر بر محتوا هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در شبکه رادیویی گفت و گو با اشاره به مساله ارزش افزوده در کشور، توضیح داد: ارزش افزوده مساله ای سیاسی و جناحی نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: امروزه تحت عنوان ارزش افزوده پولی از جیب مردم خارج می شود و عده ای از این ناآگاهی مردم سو استفاده می کنند.

وی افزود: برخی از افراد سعی می کنند با ایجاد مسابقات مختلف و بخت آزمایی مردم را به موضوع ارزش افزوده ترغیب کنند، از طرفی دیگر برخی افراد با تاسیس و توسعه نرم افزارهای موبایلی از جیب مردم پول برمی دارند.

آذری جهرمی اضافه کرد: در حال حاضر وزارت ارتباطات تلاش می کند تا به مشترکین تلفن های همراه میزان کسری ارزش افزوده را اطلاع دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها