کوچک‌ترین سیستم با توانایی پشتیبانی از فناوری واقعیت مجازی ؛

کامپیوتر اینتل Hades Canyon با پشتیبانی از فناوری واقعیت مجازی رونمایی شد + عکس

چند روز پیش، اینتل نام 4 پردازنده کلاس نوت بوک از خانواده Coffee Lake را افشا کرد که در کنار آن نیز شاهد ارائه مهمترین مشخصات فنی بودیم. این 4 پردازنده Intel Core i5-8250U, Intel Core i5-8350U, Intel Core i7-8550U و Intel Core i7-8650U هستند که البته هم اینک در قلب برخی از نوت بوک ها به خدمت گرفته شده و به زودی راهی بازار خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۶۶۷۱۷
اولین مقایسه بین پردازنده‌های Core i7-8650U و  Core i7-7500U اینتل

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از سخت افزار، معماری هر 4 محصول را می توان به گونه ای KbyLake Refresh دانست اما جای تعجب است که کارایی آنها به طور چشمگیری افزایش یافته است! بخشی از این افزایش پرفورمنس به دلیل بالا بردن تعدد هسته‌ها است؛ اینتل به دلیل رقابت با پردازنده های پر از هسته ی AMD! بالاخره دست از تولید پردازنده های 4 هسته ای Mainstream دسکتاپ و دو هسته هایی سری Ultra Low Voltage برداشته و به هر گروه 2 هسته را افزوده است.

این مطلب به مقایسه دو پردازنده Core i7-8550U و Core i7-7500U پرداخته و ارتقاء مدل Core i7-8550U را تحت بررسی قرار می دهد. Core i7-8550U جایگزین Core i7-7500U خواهد شد و به لطف فناوری Hyper-Threading، تعداد هسته ها از 4 عدد منطقی به 8 عدد افزایش پیدا می کند. از آنجایی که اینتل خواهان آن بود که ولتاژ و توان حرارتی (TDP) با وجود افزایش تعداد هسته ها و عملکرد، همچنان بر روی 15 وات باقی بماند و به همین علت فرکانس پایه را مقداری کاهش داده و در Core i7-8550U به 1.8 گیگاهرتز رسیده است و این در حالی است که فرکانس پایه در Core i7-7500U برابر با 2.7 گیگاهرتز است. همراه با گرافیک مجتمع UHD Graphics 620، نسل هشتم (کافی لیک) در زمینه گرافیکی نیز ارتقاء عظیمی خصوصا در بخش کدک ها برداشته است. در ادامه شاهد آزمون های Cinebench 11، Cinebench 15، Fritz و NovaBench هستیم که حداقل 47 درصد افزایش کارایی در آنها به ثبت رسیده است.

اما می دانیم که توان اصلی یک پردازنده تنها در آزمون های بنچمارک روشن نشده و برای همین سری به آزمون فتوشاپ زده ایم:

بدین ترتیب خوشحال باشید که نوت بوک های کم مصرف و میان قیمتی که به زودی راهی بازار خواهند شد، حتی در صورت قرارگیری در کنار یک کارت گرافیک مناسب، می تواند بازی های روز را اجرا کرده و نرم افزارهای رندر را با 2 برابر توان بیشتر هندل نماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها