رئیس کمیته علمی انجمن MS ایران به جزئیاتی از مشکلات بیماری (ام . اس) در ایران که بیشتر در سنین جوانی رخ می‌دهد و آمار این بیماری نیز در کشورمان بسیار افزایش یافته است، توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۰۳۳۹۲۴
نوعی بیماری‌ که به جان جوان‌های ایرانی افتاده است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، محمد رضا معتمد رئیس کمیته علمی انجمن MS ایران اظهار داشت: در مورد اهمیت بیماری «ام.اس» به خاطر این است که قشر جوان بیشتر با آن درگیر هستند و در سنین 20 تا 40 سال بروز می‌کند و بیماری کاملا ناگهانی رخ می‌دهد و شوک بسیاری به فرد و خانواده آن وارد می‌کند.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب ادامه داد: انجمن «ام.اس» طی بیش از بیست سال گذشته که فعالیت داشته است، در کمیته علمی آن نیز با هدف آموزش به بیماران، فعالیت کرده و بیمارانی که برای نخستین بار دچار «ام.اس» شدند توسط پزشکان مربوطه آموزش داده می‌شوند.

رئیس کمیته علمی انجمن MS ایران تصریح کرد: همچنین این کمیته علمی جلسات فصلی که آخرین روش‌های جدید علمی «ام.اس» است به پزشکان و متخصص مربوطه ارائه می‌شود.

معتمد بیان داشت: هم‌اکنون شیوع بیماری «ام.اس» در ایران بالغ بر 120 نفر به ازای هر یکصد هزار نفر است که متاسفانه مطالعات دقیقی برای علت این شیوع وجود ندارد ولی در خاورمیانه آمار «ام.اس» در کشورمان بالا است و در جهان نیز آمار «ام.اس» در ایران رو به بالا و در حال افزایش است در حالیکه نباید آمار ما به این اندازه زیاد باشد.

وی ادامه داد: درمان بیماری «ام.اس» در ایران از نظر دارو در دسترس است ولی هزینه‌های آن بسیار بالا است ولی سیستم‌های بیمه‌ای در سالهای اخیر تحت پوشش دادند و با کمبود داروها زیاد مشکل نداریم ولی برخی داروها را باید بیمه‌ها تحت پوشش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها