مزاج زرده تخم‌مرغ مایل به گرمی معتدل است و خون بسیار سالم و خوبی تولید می‌کند؛ تخم‌مرغ اثر چندانی در افزایش کلسترول به‌ویژه کلسترول بد ندارد و از بیماری‌های قلبی در افراد سالم پیشگیری می‌کند؛ سفیده تخم‌مرغ برای افراد سردمزاج و معده‌های ضعیف مضر است.
کد خبر: ۹۹۰۶۴۲
زرده تخم‌مرغ عسلی، خونساز، مغذی و مقوی قلب است

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، در کلیات طب سنتی ایران آمده است که مزاج زرده تخم‌مرغ مایل به گرمی معتدل است، خون بسیار سالم و خوبی تولید می‌کند و برای ریه و تنفس مفید است.

تخم‌مرغ بزرگ از بهترین نوع تخم‌مرغ ها است و بهتر است در همان روز تخم‌گذاری مصرف شود؛ اگر امکان نگهداری تخم‌مرغ در جای خنک وجود نداشت، می‌توان آن را داخل نمک نگه داشت تا ماندگاری آن بیشتر شود.

زرده تخم‌مرغ عسلی، خونساز, مغذی و مقوی قلب

در مقالات جدید آمده است که در متون طبی کهن ایران نیز زرده تخم‌مرغِ نیم‌برشت، خونساز، مغذی و مقوی قلب شمرده می‌شود؛ با وجود توصیه‌های قبلی و پرهیزهای مکرر درباره مصرف زرده تخم‌مرغ، مطالعات جدید نشان داده که تخم‌مرغ اثر چندانی در افزایش کلسترول به‌ ویژه کلسترول بد ندارد و حتی اثر مثبت در پیشگیری از بیماری های قلبی در افراد سالم دارد و مصرف آن در بیماری های ایسکمیک قلب نیز منع نمی‌شود و فقط محدود می‌شود.

آخرین توصیه‌های تغذیه مصرف روزانه یک عدد تخم‌مرغ در افراد سالم و 3 عدد تخم‌مرغ در هفته را برای بیماران مستعد مشکلات قلبی مجاز دانسته است.

مصرف همزمان شیر با مواد ترش، شور، گوشت، تخم‌مرغ، ماهی، ترب، پیاز و همچنین همراه میوه‌های تازه و سبزیجات بسیار مضر است.

مضر بودن سفیده تخم‌مرغ برای افراد سردمزاج و معده‌های ضعیف

سفیده تخم‌مرغ، لزج و دیر‌هضم است و برای افراد سردمزاج و معده‌های ضعیف مضر است زیرا از آن بلغمی غلیظ و لزج تولید می‌شود، همچنین مصرف زیاد و طولانی‌مدت تخم‌مرغ باعث ایجاد لکهای پوستی در صورت و بادهای سرد در طحال و معده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
امیر
Netherlands
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
۰
۰
امروزه كه انواع باگتری ها در مرغ هست ،با این مطلب مردم را مریض نكنید ،امروزه برای استفاده از تخم مرغ باید خوب اب پز شوند و یا خوب در روغن پخته شود قبل از مصرف
ص
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
۰
۰
ما كه متوجه نشدیم یه روز گفتن زرده سكته میاره سفیده مفیده الان شده سفیده بد اما زرده عالی! :|

نیازمندی ها