ترخیص تلویزیون های 32 تا 40 اینچ متوقف شد

چند وقتی است صحبت هایی در خصوص ممنوعیت واردات تلویزیون به گوش می رسد، خبرهایی که با توجه به نزدیک شدن به بازار شب عید نگرانی واردکنندگان و خریداران را موجب شده است.
کد خبر: ۹۹۰۱۵۷
ترخیص تلویزیون های 32 تا 40 اینچ متوقف شد

به گزارش جام‌جم‌ آنلاین به نقل از تک شات، بعضی اعتقاد دارند که این تصمیم در جهت حمایت از تولیدات داخلی اخذ شده است، اما بر اساس اعلام رئیس اتحادیه فناوران رایانه استان تهران موضوع چیز دیگری است.

سید مهدی میر مهدی، رئیس اتحادیه، اظهار کرده است که برخی از واردکنندگان تلویزیون، بخصوص مدل های 32 تا 40 اینچ، با توجه به پایین تر بودن تعرفه واردات مانیتور، این تلویزیون ها را مانیتور اظهار می کنند و از تعرفه 26 به جای 54 درصدی استفاده می کنند. گمرک هم پس از اطلاع از این موضوع مانع ترخیص این تلویزیون ها شده است.

میرمهدی افزود:

این در حالیست که اصلا مانیتور 40 اینچی وجود ندارد و این اقدام واردکنندگان عدم اعتماد گمرک را در پی داشته است. اما در جلساتی که با گمرک و وزارت صنعت برگزار شد، مقرر شد واردکنندگانی که محموله های خود را تلویزیون اظهار کرده اند کالای خود را ترخیص کنند ولی از ترخیص کالای متخلفین ممانعت به عمل آید.

میرمهدی در خصوص توقیف محموله 45 شرکت واردکننده نوت بوک و کالاهای رایانه ای نیز گفت:

مشکل ترخیص محموله های وارداتی این حوزه رفع شده، در حال حاضر نوت بوک و کالاهای کامپیوتری هیچ مشکلی برای ورود به بازار ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها